return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
Skilsmässobarn?

Glorie
Om ja, skriv sen hur många år samt ev. kommentar om ni känner för det.

T.ex. "Man får mat av båda föräldrarna", "de är snällare emot mig", "pappas nya sambo är osnäll", "det är jobbigt att inte träffa pappa/mamma så mkt". etc.

Var det inte så att två tredjedelar av alla äktenskap slutar med skilsmässa? :(

-

Ja, sedan 10 år och det är först nu det börjar bli "drägligt". Illa, illa att det är barnen som hamnar mellan när föräldrarna drar åt olika håll.
SWE_TRANCE
Jupp, jag är "skilsmässobarn" sedan 1991 :)
Visst var det tråkigt att ens föräldrar flyttade isär å så, men jag tog nog det ganska bra.
Vi syskon var lyckligt lottade som hade föräldrar som inte bråkade.
Och dom har alltid kommit överrens med varandra och deras nya respektive.
Just nu är både min far och mor förlovade på sina håll, dock inget giftemål på gång.vad jag vet/hoppas iaf ;)
Jag har alltid bott med min mamma, men fått åka till pappa när jag vill. Så vi har alla alltid haft en bra relation!
Jag har haft det väldigt bra om man jämför med andra barn med vårdnadstvister och allt sånt.
Dioxys
Ja, sen 2år tillbaka.. Ändrade inte bara deras liv utan även mitt totalt

Har inte haft någon bra kontakt med min moder sen skilsmässan och vet heller inte när/om det kommer lösas.. Bor f.ö. även 32mil från min pappa nu eftersom jag är med honom i flytten söder i sverige.

Men det ändrar väl sig förhoppningsvis det närmaste året iaf...

Haft mina dispyter med min pappas flickvän, men det är ordnat nu.. Det var väl bara en tid att lära känna henne antar jag. Min pappa är nu en mycket lyckligare människa, det märker jag varje gång vi ses, vilket gör mig lyckligare på ett sätt. Jag är inte en sån som önskar att de går ihop igen, för som de hade det när dem var gifta kan inte ha varit lätt...
ScuL
nej mina föräldrar är fortfarande lyckliga :)
St_Andrew
japp, sen jag var typ 13 år eller nått sånt. var tråkigt i början men sen blev det bra :) känns nu som jag nästan hellre har skilda föräldrar än oskilda... dels får man resa mer, mer varierad mat etc :p dels så hinner man inte tröttna på dom lika mkt eftersom jag bor hos dom varannan vecka :)

så för mig har skillsmässan inte vart någe tungt... nämnas bör väl oxå att mina föräldrar kan umgås utan problem...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden