|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Glorie
säger som reveal ja.. inga fler skilsmässor för min del. Aldrig att jag skulle hugga av benen (som det kan vara ibland) för mina barn. |
är väl iof i många fall värre om föräldrarna bara bråkar hela tiden :)
moralen borde ju snarare vara "skafaf inte barn om ni verkligen inte älskar varandra.." fast hmm, jag är ju lite vinklad eftersom jag vart med om en bra skillsmässa, men jag har hört många som sagt samma sak :) |
|
|
| Dioxys |
Jag tänkte aldrig tanken på skilsmässa förens jag fick reda på att de skulle skiljas. Däremot känner man ju nu att det var konstigt att det inte hände tidigare...
Att hålla ihop bara för barnen har jag aldrig fattat, barnen mår bättre om du mår bättre!
Appropå det där med mormor & morfar/farmor & farfar så är båda dessa familjer skiljda i min släkt..
jävligt jobbigt på födelsedagar t.ex. när du måste ha flera olika firningar när de inte vill träffa varandra (skitlöjligt, jag vet)
dock får man ju mer presenter :) |
|
|
| Smekbar |
| mina föräldrar är inte skilda och jag hoppas och tror inte att de kommer skiljas heller...anledningen till att så många skiljer sig nuförtiden tror jag till viss del kan ha att göra med att folk bara hoppar in i äktenskap utan riktigt tänka igenom det... Mina föräldrar var ihop i typ 15 år innan de gifte sig så de var väl rätt säkra på sin sak, och jag tror det är jävligt vettigt... Kommer själv inte gifta mig om jag inte helt säkert vet att jag verkligen vill spendera resten av mitt liv med den människan och att hon vill detsamma... Sen kan det iofs skita sig ändå, men jag hoppas verkligen inte det... |
|
|
| Vizay |
jag är väl en av dom lyckligt lottade som kunnat svara nej på frågan :)
mina föräldrar gifte sig i 20-års åldern å fyller i år 59 och 60 :)
that's a loooooong time :)
har aldrig riktigt tänkt på det där med skillsmässa å det känns som det e svårt att sätta sig in i en sån situation när man levt med färäldrarna tillsammans hela livet men jag kan tänka mig att det är jobbigt, även fast man kanske inte ger sken av det utåt. |
|
|
| dbl |
JA, sen nån gång när jag va liten.. kommer inte ihåg när dem skilde sig... men jag har tagit det rätt bra... mycket nog pga att mina föräldrar har varit sams hela tiden.
angående det att om man får barn och sen håller ihop pga barnen bara, så tror inte jag att det e nån bra idé.. tycker nog det är bättre att man skiljer sig isåfall..
för det lär ju bara bli mer bråk, och föräldrarna kommer ju inte vara lyckliga.. vilket gör barnet olyckligt, vilket inte är bra. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|