return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 
Min Trance-Klassiker Top5

Hybrid
mina klassiker

1. Underworld - Dark & Long (dark train)
2. Thrillseekers - Synaesthesia
3. Olive - You're not alone
4. Chicane ft. maire brennan of clannad - Saltwater
5. Paul van Dyk - For an Angel (PvD e-werk club mix)
montana
sasha & emerson - scorchio
man with no name - teleport
dannii minogue - all i wanna do (trouser enthusiasts remix)
mory kante - yeke yeke (hardfloor remix)
binary finary - 1999 (gouryella remix)

scorchio, en sån skön sommarlåt av mäster sasha & darren emerson, den är som titeln antyder, het

teleport, denna låt är ett enda stor mind, helt intensiv och magisk

all i wanna do (trouser enthusiasts mix), en väldigt intensiv dänga med med ett najs 1997 sound och väldigt bra lek med vocals

yeke yeke (hardloor mix), först ska jag säga att man kan inte få nog av den magiska boxen 303:an, och hardfloor som var mästare på att få underbara ljud ur 303:an ger en magisk touch till denna nordafrikanska låt

1999 (gouryella remix), hmm, det jag gillar mest är den underbara synten i breaket som är den mest skrikigaste synten jag har hört, och tijs & ferry skapade ett monster ur klassiker 1998, det som gör den speciell från 1998 (pvd mix) som gjorde låten känd är det olika touchen som den har, t.ex. djungel-feelen i börja, synthen i breaket
Kamelen
Age of love - age of love
sasha - xpander
bbe - seven days one week
jones & stephenson - the first rebirth
digital blonde - electra

men det där kan ändras .. finns ju så mycket låtar.. fire & ice-låtarna.. airwave?.. cass n slide.. de gamla dance 2 trance?.. finns mängder.. enda som alltid kommer va alltime fav är Age of love- age of love =D gudomlig!
RebeL9
några av mina favvo oldskool:

Vernon - Vernons Wonderland
Dance 2 Trance - Take A Free Fall (Paul van Dyk's Beyond The Stars remix)
Nostrum - Baby
Paragliders - Oasis
Marmion - Schoenberger
Cosmic Baby - Loops of Infinity
Overlord - Gods Eye On Goa
Odyssee of Noises - Firedance (Sunrise)
Zyon - No Fate

och många fler som slår det mesta som görs idag :Q
Snakebyte
Visst finns det många gobitar. Och att lista dem i rang e inte heller lätt. Men det behöver man ju inte göra. Bara jag som gjorde det för det känndes bra hehe...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden