return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
Olaglig kopiering av musik minskar...

Laszlo
quote:
Originally posted by n0bben-
det är just denna attityden som måste ändras.
:whip: :whip: :whip:

ladda hem lite skitmusik för förfesten m.m är väl helt OK,
men den musik man verkligen gillar SKA man köpa, för att stödja/supporta/uppmuntra artisten. att säga någonting annat är bara löjligt.

som tur är tycker jag verkar se en något positiv trend här.

sen förstår jag inte såna som betalar för s.k digitala downloads. när man nu ändå ska betala kan man väl lika gärna köpa en "riktigt" skiva. att äga en skiva är ju hundra gånger trevligare än o ha den på mp3.

adjö.

I'll second that.

Ska inte sticka under stol med att jag inte tankar hem musik - drar ner en helvetes massa MP3;or, men det jag verkligen gillar köper jag på vinyl också då jag har några extra hundralappar över från bidraget av CSN. Det är sedan länge ett känt faktum att EDM-scenen inte hade varit där den är idag utan Napster, Kazaa, DC och allt vad de nu heter, och jag tror också att om scenen skall överleva så är MP3 ett medium som är ett nödvändigt ont.
Laszlo
På tal om CD-skivor så tyckte jag också att de var förbannat dyra......tills jag började köpa vinyl.

Om man jämför ett Album på CD-skiva med 10-12 låtar för 179 spänn, med en album sampler på vinyl med endast 4-6 av låtrna från samma CD-album för 150-200 spänn så gnäller man längre inte över priset på cd-skivorna
reveal
quote:
Originally posted by Laszlo
På tal om CD-skivor så tyckte jag också att de var förbannat dyra......tills jag började köpa vinyl.

Om man jämför ett Album på CD-skiva med 10-12 låtar för 179 spänn, med en album sampler på vinyl med endast 4-6 av låtrna från samma CD-album för 150-200 spänn så gnäller man längre inte över priset på cd-skivorna

DET är väl iofs inget bra argument? "Jaguar är ett dyrt bilmärke, men nu när jag har börjat köpa Ferrari, så är Jaguar billigt"
Kamelen
please bitches die! let me kill you all and god can sort you out..!!.. blir så less när jag läser typ "dc är så bra för jag köper aldrig mer skivor.. för det är så dyrt.." ladda hem.. lyssna.. njut.. köp! njut!.. vill du inte så hitta ett billigare intresse.. typ. samla på sand eller nått.. snäckor.. jag lägger ner ca 4k i månaden på skivor.. blivit mindre nu dock.. men det är för jag gillar musiken så mycket..absolut har jag MP3or oxo.. de lyssnar jag på vid datorn.. lägg ner pengar på ditt intresse.. det tycker jag.. polare har bilar som intresse.. han köper inte mycket skivor.. nån enstaka.. men han har inte så mycket mp3 heller.. hans utgifter går till bensin/bildelar.. en annan kanske gillar att resa.. osv.. filmer?.. bara för du har möjlighet att "komma undan gratis" så kan du ju endå betala väl? desutom tycker jag om mina vinyler.. brukar titta på de då och då ..och krama nån ibland.. inte så de andra ser för då tror jag jag tycker om ena mer än de andra.. och det kan bli fel.. ehumm? men hur som hellst.. tanka.. lyssna.. köp och va glad!.. annars kommer kamelen och tar bort dina mp3or
St_Andrew
quote:
Originally posted by reveal
DET är väl iofs inget bra argument? "Jaguar är ett dyrt bilmärke, men nu när jag har börjat köpa Ferrari, så är Jaguar billigt"

eller hur :conf: :conf:

gaktum är att ytterst få cd skivor är värda 180kr... vääääldigt få :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden