return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 
Min film från Luciakryssen :)

Laszlo
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Har börjat kolla nu... :) Fan har du för lins... Widescreen liksÅm.
Ska samla lite roliga citat tror jag.

- Gooood Jul
- TomtejÄvel !
- Jag heter faktiskt Nisse :D

Hehe... alla låter som Åsa-Nisse så Nisse passar ju bra som namn :D

Fan har du för kamera Laszlo... du får ju grymt ljud för att vara från en DV kamera...

Faaaaaaaaan filma inte mig :p Jävla nykterister :D

LOL @ Slipknotkillen

haha... :)

Jag har bara en helt "vanlig" lins. Man kan ställa in kameran så att den filmar i 16:9-format, men det den egentligen gör är att den bara lägger svarta kanter över och under i bild, så det är egentligen bara fuskscreen. Sen råkade jag krympa ihop den i höjdled extra mycket när jag skulle koda om den till DivX, så det ser ut som det är super-wide :)

Micken är jag grymt nöjd med - blev själv förvånad när jag testade kameran. Stod ju framför scenen på Sensation och filmade, och där hade den heller inga problem med att spela in ljudet klart. Och DÄR var det högt om någonstans...

Edit: Kameran är för övrigt en Panasonic NV-GS30. Gav 10 papp för den för drygt ett år sedan - idag kostar den inte mer 5 papp...
jofawe
Jag har fortfarande inte fått igång filmen :(
har testat att ladda ner den igen, testat ominstallering av alla mediespelare (vlc, la osv osv), har testat den i adobepremie7 .. men inget :(

Jag vill ju också seeee

(btw, om nån tycker att jag är snäll å söt kan ju den personen konvertera om filmen till svcd eller nått sånt... snääääälla ;))
Laszlo
Har du testat att avinstallera dina codecs och installera om de?

Har du installerat Ace Codecs Megapack? I det paketet finns 54909834 olika codecs till precis allt du kan tänka dig. Om du har det installerat (eller en massa andra onödiga codes) så kan det ha orsakat en massa konflikter som gör att du inte kan kolla på DivX-filmer.
jofawe
jag har bara de senaste codecsen ... typ.
inga codecpack här inte!
Hybrid
quote:
Originally posted by jofawe
jag har bara de senaste codecsen ... typ.
inga codecpack här inte!

jag hade samma problem med codec.. men hittade senare en lämplig codec packet på nätet... jag kör media player 9

kanske den fungerar för dig också

http://www.3ivx.com/codec/download_win.php

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden