return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
vinyl setje opnemen

Niels
Aangezien een aantal dj's dit forum bezoeken stel ik hier dit vraagje: ik zou graag een setje van mij opnemen met de laptop en vroeg me af wat het meest geschikte programma is om dit op te nemen in mp3 of wav formaat?

Ik ben al int bezit van soundforge? Is dit een goed programma?

Groetjes,
Niels
Freezel
SoundForge is een goed programma om je setjes mee op te nemen, doe ik namelijk ook altijd :) Als je je set op cd wilt branden maakt het in feite niet zoveel uit in welk formaat je het opneemt.

Direct in .wav opnemen neemt alleen veel meer ruimte in beslag als MP3. Met SoundForge neem je het in eerste instantie op in .wav maar kan je later omzetten naar mp3 (althans dat is bij mijn versie). Ook kan je met SoundForge je file bewerken zodat het volume goed is, ruis eruit en dat soort dingen.
Wildfir3
ik pak mijn setjes op met 'hard disk ogg', een programma dat zo simpel is als mensen die tony en rudy heten, en dat tegelijkertijd maar 700kb groot is ofzow.

Neemt in eerste instantie enkel op in .ogg, maar kan ook in mp3 opnemen mits de juiste codecs
Azo
mixer op de 'line in' van de laptop aansluiten en dien ingang opnemen met Soundforge, Cool Edit, .... kan zelfs met windows soundrec. Ne wav pakt idd wel veel plaats in , maar de meeste pc's nu hebben toch een fatte harde talloor. Of zoals hierboven een progje zoeken dat direct opneemt in een ander formaat. Alhoewel die toch een tijdelijk wavke moeten aanmaken?
Meltoz
ff mezelf quoten...:o

quote:
Originally posted by Meltoz
Ik heb m'n mengpaneel verbonden met de geluidskaart van m'ne pc en zo is't heel handig e setje op te nemen in "Cool Edit Pro" (wel zien dat je genoeg plaats op je harde schijf hebt, want is eerst in wav en cool edit zet't mooi om voor je in mp3, kb/s kan jezelf nog kiezen), nog snel e héél simpel cue-fileke schrijven en cd'ke is mooi af... Je steekt er wel ff wat tijd in, ma ja da moet je der ma voor over hebben he ;) :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium