|
|
| Bertn |
hoihoi, de verkiezingen komen er binnenkort aan, en het belooft een spannende strijd te worden!!!
maar voor wie gaan de beta's stemmen??? |
|
|
| Tiger777 |
Aah zie... een politiek-geëngageerde thread. Ik ben in mijn nopjes... :)
Hopelijk krijgen we geanimeerde discussies ;)
CD&V-N-va hier. Ik twijfelde lang tussen N-va en VB omdat ik ergens vindt dat de NVA zijn kiezers begroog toen het samenging met de CD&V. CD&V is duidelijke federaal gericht terwijl de kiezers van NVA toch serparatistisch zijn. Ik vind dat NVA toch ergens gekozen heeft voor postjes ipv standpunten. Het alternatief was het VB maar ik vind op de lijst van BHV weinig tot geen mensen die ik in staat acht het land enige vorm van bestuur te geven. Bovendien weet het VB zich heel mooi te verkopen. Zoals ze zich nu voordoen(gematigd) trekken ze maar een façade op voor hetgeen de kiezersbasis van het VB voor staat.
Toch kan ik mij ergeren aan de manier hoe het VB in de media gediaboliseerd en gesaboteerd wordt. Gisteren nog in Terzake '04 waar ze met 4 man zaten te kappen op De Mol (waaronder de 2 moderatoren, die in principe toch neutraal horen te zijn) om dan nog maar te zwijgen over het publiek. De andere partij'afgevaardigden mochten publiek meenemen, het VB niet. Bijgevolg had De Mol nog eens een vijandig publiek tegen zich ook.
De standaard van dit weekend ergerde mij ook. Subjectieve koppen als: "de slagkracht van het VB" en "VB europarlementsleden scoren het slechtst"(studie van Hendrik Vos die al meer dan een maand geleden afgeschoten werd) wisten mij te frustreren.
(niet raar opkijken, maar ik koester ambities om in de gemeentepolitiek te stappen :toocool: ) |
|
|
| Bertn |
dan vond ik de kop "VB-partijlid slaat en mishandelt vrouw op straat" nog ietsje extremer hoor:D
nee, ik ben niet echt een vlaams blok-fan, omdat die manne gewoonweg rascistische trekjes hebben, en dat kan niet gezond zijn. links ben ik ook niet, omdat ik mij geweldig erger aan de zogezegde gratis-politiek van de heer stevaert en compagnie.
ik ga ook voro NVA, gewoon al omdat ge ziet dat vlaanderen jaarlijks officieel 400 miljard BEF "schenkt" aan wallonië, en das er echt wel over voor mij... |
|
|
| Tiger777 |
Yep, dat klopt. Jaarlijks loopt er 10 Miljard euro VLAAMS GEMEENSCHAPSGELD (Bron: KBC)(dus dan hebben we het nog niet over federale middelen, maar middelen die door de federale overheid aan de gemeenschappen worden toegekend om voorzieningen te organiseren zoals onderwijs)naar de andere gewesten. 75% ervan gaat naar de Sociale zekerheid van de andere gewesten.
| quote: | | ik ben niet echt een vlaams blok-fan, omdat die manne gewoonweg rascistische trekjes hebben, en dat kan niet gezond zijn |
Volledig mee akkoord, maar ik vind toch dat ze een partij als een ander zijn en dat ze niet MOGEN anders behandeld worden. Ze vertegenwoordigen immers 850.000 Vlamingen he... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|