|
|
| Tiger777 |
| tekenend vond ik de houding van Leterme gisterenavond is het kopstukkendebat. De man zit in een tweestrijd... Oftewel een onbestuurbare tripartite ofwel samenwerking met het blok... Ik denk niet dat we de komende maanden een vlaamse regering zullen krijgen... |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Tiger777
tekenend vond ik de houding van Leterme gisterenavond is het kopstukkendebat. De man zit in een tweestrijd... Oftewel een onbestuurbare tripartite ofwel samenwerking met het blok... Ik denk niet dat we de komende maanden een vlaamse regering zullen krijgen... |
Het zal veel kans toch wel een tripartite worden, als het cd&v samengaat met het blok dan spat die partij gegarandeerd uit elkaar.
En het was er aan te zien dat Leterme gisteren al wa gedronken had ;) |
|
|
| Bertn |
| het wordt zowiezo een kutregering met 3 partijen die gans hun ambtstermijn ruzie gaan maken;) |
|
|
| Belgian Bonzai |
Voor degenen die voor regeringsdeelname van het Vlaams Blok zijn, wil ik toch even volgende punten aanwijzen.
Multinationals huiveren ervoor om in een land (regio) met extreem-rechtse inslag te investeren; ook het voorbeeld van Oostenrijk, waar het toerisme een serieuze terugval heeft gekend net na de regeringsonderhandelingen met de ÖVP van Haider. Dit is niet uit de lucht gegrepen, dit is feit, op korte termijn zal dit een deuk in de economische groei betekenen.
Een coalitie met het Blok, die, laten we duidelijk zijn, extremer is dan de ÖVP en Lijst Pim Fortuyn, is bijna gedoemd te mislukken (cf. Nederland), omdat de democratische partij zal verplicht zijn de extremistische standpunten van het Blok te ondergraven en het Blok zich verplicht zal voelen zoveel mogelijk, zo snel mogelijk te veranderen nu ze de kans krijgen. We mogen ons dan verwachten aan vervroegde verkiezingen (zie NL).
Het gevolg van dit alles is dat er wegens veel andere kopzorgen binnen de coalitie en zeer actieve oppositie, het land (de regio) gedurende een zekere periode slecht geleid wordt.
Ik erken dat dat het cordon sanitaire weinig democratisch is tot op zekere hoogte, maar politici zijn nog altijd gemaakt om te doen wat goed is voor het volk en precies daarom willen ze niet regeren met het Blok. |
|
|
| SilentEagle |
Nee, politici zijn gemaakt om te luisteren naar het volk. Steve Stevaert met z'n arrogante zever van "Mr. Dewinter, 78% van de Vlamingen stemt NIET op u." is gewoon misselijkmakend.
En ja, het is mij ook opgevallen hoe ontwijkend Leterme deed tov voorstellen mbt het Vlaams Blok... Belooft nog spannend te worden. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|