|
|
| SilentEagle |
| quote: | Originally posted by TOR
maar zelfs al is het hun geloof niet, moet de overheid zich dan moeien? er zijn ook genoeg blanke koppels bij wie de man zijn vrouw onderdrukt (omgekeerd ook zelfs). ook al is dat volgens mij volledig verkeerd, dat is de privésfeer en zolang er fysisch geen schade wordt aangericht kan de overheid zich daar niet in mengen. |
Tuurlijk wel! :eek:
Ik ben zelf nogal extreem in 't belang da'k hecht in alle vrijheden die we hier hebben, en de bescherming van de persoonlijke levenssfeer is daar een van. Maar nu gaat ge toch wel effe een beetje te ver - Wantoestanden die indruisen tegen elke vorm van gezond verstand zouden we maar op hun beloop moeten laten omdat ze toevallig binnenskamers gebeuren?!?
Ik denk dat het, na uw schrik van het aantal VB-stemmers hier, nu mijn beurt is om met verstomming en diepe teleurstelling geslagen te worden. :nervous: |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by SilentEagle
Ik ben zelf nogal extreem in 't belang da'k hecht in alle vrijheden die we hier hebben, en de bescherming van de persoonlijke levenssfeer is daar een van. Maar nu gaat ge toch wel effe een beetje te ver - Wantoestanden die indruisen tegen elke vorm van gezond verstand zouden we maar op hun beloop moeten laten omdat ze toevallig binnenskamers gebeuren?!?
|
Ik denk ook dat de overheid daarin zou moeten mengen, maar praktisch gezien is dat toch bijna onmogelijk denk ik? Wat kunnen ze nog doen buiten meldpunten en vluchthuizen oprichten of eenvoudige procedures voor melding enzo? Er kan toch moeilijk een militie komen die plegers van huiselijk geweld systematisch komt arresteren en verder "verwerken"? En uiteindelijk, vanaf er echt effectief misdrijven worden gepleegd in huiselijke sfeer staat er niks het slachtoffer in de weg om zelf naar de overheid te stappen en het misdrijf aanklagen. En dan kan de overheid in actie schieten.
Maar ik zie niet meteen in hoe de overheid echt een actieve politiek kan voeren die huiselijk geweld en dergelijke effectief en consequent aanpakt, maar tegelijk geen inbreuk op de privacy en de persoonlijke levenssfeer maakt? |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by SilentEagle
Ik denk dat het, na uw schrik van het aantal VB-stemmers hier, nu mijn beurt is om met verstomming en diepe teleurstelling geslagen te worden. :nervous: |
dat is omdat je niet begrijpt wat ik bedoel en omdat je dit alles vanuit je persoonlijk gevoel benadert. ik wil alleen maar zeggen dat dat in bepaalde gezinnen normaal is. bekijk het als een soort van rolverdeling. als dat in een bepaald waardepatroon kadert dat het gezin in kwestie hoog in het vaandel draagt, en zolang de ondergeschikte persoon ermee instemt is er geen enkel probleem. en als dat niet het geval is, of als er overgeschakeld wordt op fysiek geweld, dan zijn er heel wat opties voor de persoon in kwestie, zoals de meldingspunten waar Jasper het over heeft. |
|
|
| Jasperovitsj |
Nu is het natuurlijk nog de vraag of die "instemming" vrijwillig is of niet, psychologisch misbruik is even erg, of soms zelfs nog erger. Het kan ook zijn dat iedereen het rolpatroon aanvaardt omdat ze gewoon niet anders kunnen...
Maar dat zijn volgens mij ook dingen waar de overheid echt bijna niks aan kan, buiten het aanbieden van meldpunten, psychologische hulp en procedures die psychish geweld gelijk stellen aan fysisch geweld. |
|
|
| Tiger777 |
Om even de debatten luchtiger te maken:
Ik heb gisteren een brief geschreven naar een man die op de lijst voor de NVA staat voor het vlaams parlement. Hierin legde ik uit dat ik zinnes ben in de gemeentepolitiek te stappen en dit via de NVA te doen omdat ze toch het best mijn mening weet te vertolken. Probleem is dat er in Ternat geen NVA is en dus schreef ik ook dat ik gerust tijd en energie wil steken in het oprichten van een NVAvleugel
Nog geen 2 minuten later had ik al terug e-mail waarin de man mij uitvoerig bedankte voor de interesse en de spontaniteit. Hij loofde mijn ge-engageerdheid en zei dat hij me na de verkiezingen (hij heeft het druk nu) ging contacteren om mijn ideeën te helpen concretiseren. Leuk he? :)
Ik zal straks verder inpikken op de discussies :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|