|
|
| SilentEagle |
| De vraag is niet hoe het is, de vraag is of we er iets aan mogen doen. |
|
|
| TOR |
| idd, en ik vind van niet aangezien dat dat de levensbeschouwing is die hun geloof voorschrijft. dat is anders je eigen geloofsvoorschriften opdringen, en iedereen heeft het recht op een eigen geloof. |
|
|
| SilentEagle |
| quote: | Originally posted by TOR
idd, en ik vind van niet aangezien dat dat de levensbeschouwing is die hun geloof voorschrijft. dat is anders je eigen waarden en normen opdringen, en iedereen heeft het recht op een eigen geloof. |
1) Het is hun geloof niet
2) Ze dwingen andere mensen, die volgens uw redenering toch dezelfde rechten hebben, zich aan bepaalde regels te houden.
Conclusie: zelfs al WAS het hun geloof, was het nog in strijd met de fundamentele rechten die IEDER mens in dit land, of bij uitbreiding ons maatschappelijk model, onbetwistbaar bezit. Vrijheid gaat maar tot op het punt dat je anderen schaad. |
|
|
| TOR |
| maar zelfs al is het hun geloof niet, moet de overheid zich dan moeien? er zijn ook genoeg blanke koppels bij wie de man zijn vrouw onderdrukt (omgekeerd ook zelfs). ook al is dat volgens mij volledig verkeerd, dat is de privésfeer en zolang er fysisch geen schade wordt aangericht kan de overheid zich daar niet in mengen. |
|
|
| djcresto |
| Kvind dat je politiek niet mag vergelijken met godsdienst. De tijden waarin dit allemaal in hetzelfde vaarwater kwam zijn toch grotendeels al lang voorbij. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|