return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 
verkiezingspoll

Tiger777
Ik bedoelde de ellende die aan de illegaal die vele euro's betaalde aan mensensmokkelaars om hen tot hier te brengen betaalde. En ja... iemand die al op slinkse en verboden manieren naar België komt, wie garandeert ons dat hij in de toekomst de wetten van het Belgische volk wèl zal naleven? Hij heeft immers al precedenten...

Maar je hebt zeker gelijk als het gaat over een gebrek aan integratie bij bepaalde nieuwkomers. De Snelle-Belgen hebben hun nationaliteit te gemakkelijk gekregen... Ik vind ergens dat de Belgische nationaliteit verdiend moet worden. Een immigrant zou verplicht moeten worden een inburgerinscursus te volgen, een inburgeringsexamen moeten afleggen, de bereidheid tonen om de normen en waarden van onze maatschappij te respecteren (eg: gelijkheid tussen man & vrouw, scheiding van kerk & staat) en bereid te zijn deel te nemen aan de gemeenschap. Dat wilt niet zeggen dat men zijn cultuur volledig dient op te geven. Nee, dat wilt zeggen dat hij zich moet weten te integreren in de maatschappij. Hij mag gerust zijn geloof behouden, maar als dat geloof zegt dat hij zijn vrouw mag slaan, gaat dat een stapje te ver.
Tiger777
quote:
Originally posted by Pumaz Politiek in Begië is een lachertje...

Verklaar je nader...
Pumaz
Wanneer waren hier voor het laatst terroristen bezig?
Nyah
quote:
Originally posted by Pumaz
Excuseert u mij, ik trek mij hééééél waarschijnlijk meer aan van politiek dan gelijk wie hier op de forum.
Ik ben een Ier, afkomstig uit Monaghan, ik heb meer dan 50 familieleden verloren door de politieke situatie daar sinds 1916. Een stuk ging naar Dublin, een ander naar Engeland en nu zit ik ondertussen al in België. Weten waarom? Politiek in België is een lachertje...

@Tiger, sorry jongen, I'd woop your ass in politics ;)

Mmmh, dan begrijp ik niet waarom je dees thread zo :whip: vind :conf:
Tiger777
quote:
Originally posted by Pumaz
@Tiger, sorry jongen, I'd woop your ass in politics ;)

Try me :)

Jamaar pumaz... ik begrijp je toch niet helemaal hoor.. Je kan toch moeilijk EN voor politiek EN voor geweld zijn. Politiek komt van POLY en ETHIEK. Meedere Visies. Van de moment dat men het over geweld heeft geldt er maar 1 standpunt, dat van de geweldenaar.

Misschien moeten de Ieren ook eens leren met elkaar te gaan praten in plaats van elkander te diaboliseren. Geweld leidt enkel tot meer geweld en tot men uit die vizieuze cirkel kan breken, zal het in N-Ierland niet rustig zijn.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium