|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Ten eerste: Bewijs dat eens...
Ten tweede: je antwoordt ook niet op mijn vraag of je het programma ooit gelezen hebt
Ten derde: Heb jij dan iets tegen zero-tolerance? Steun je liever acties zoals minister onckelinx nu voorstelt?
Moeten we écht rekening houden met 'de jeugd van een overvaller'? Geeft dat geen wrang gevoel aan de slachtoffers van misdaad? |
01. hardere aanpak van jeugd- en vreemdelingencriminaliteit; 'zich aanpassen of buiten'; verbod op abortus en euthanasie (kortom, beknotting van vrije keuze); enz. Het woord 'nultolerantie' uit mijn post moet je in een ruime context zien.
02. niet grondig doorgenomen, maar wel even geskimd.
03. over het voorstel van Onckelinx ben ik niet op de hoogte. |
|
|
| Nabistai |
| Gelieve de Anti-VB gevoelen in toom te houden. IEDERS mening moet gerespecteerd worden. Pro of contra wie dan ook. Anders zijn duscussies onmogelijk. Men stemt op wat men wil. |
|
|
| Tiger777 |
1:
Hardere aanpak van Jeugdcriminaliteit:
Voor mij maakt het ABSOLUUT niet uit WIE criminaliteit begaat. Als ik overvallen wordt laat het mij totaal koud wie het deed, het kan mij niet schelen of hij nu een vreemdeling is, een gepensioneerde pater of en 16-jarige is. Elke vorm van criminaliteit moet bestraft worden. En het is niet omdat de overvaller per toeval tot die laatste categorie behoort, dat hij niet gestraft moet worden...toch?
Aanpassen of buiten:
http://vlaamsblok.be/standpunten_programma_6.shtml
Zie je daar ergens die leuze staan? Nee, die behoorde tot het 70puntenplan dat in 2000 afgevoerd werd.
Abortus & Euthanasie:
Ik deel hierin ook hun standpunten niet. Maar het is toch ieders vrije keuze om 'LEVEN' de definieren? Het is toch ook ieders vrije keuze om leven hoger in de hirarchie te schikken dan levenskwaliteit net zoals het toegestaan is Trance te verkiezen boven Rockmuziek (toch even in het kader van dit forum blijven he :p ). Voor mij staat levenskwaliteit ook hoger gerangschikt dan Leven. Ik begrijp en respecteer de keuzes van de tegenstanders...
2:
Ik kom daarjuist nog te zeggen, dat iemand die het partijprogramma van een partij niet kent, niet het recht heeft om de partij BLIND te veroordelen. Trouwens, het schaadt je gezicht ook he, als blijkt dat je je baseert op verdachtmakingen ipv feiten, nietwaar tor?
3:
| quote: | Gekopieerd uit De Standaard
BRUSSEL - De minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) vraagt alle procureurs des konings om straffen van minder dan drie jaar in juni niet uit te voeren. De vakbond spreekt van een verkiezingsstunt. Onkelinx ontkent, maar haar voorganger Marc Verwilghen (VLD) deed wel net hetzelfde.
|
(Het volle artiekel ga ik niet posten, te lang en ik weet niet of het wel mag eigenlijk...) |
|
|
| Bertn |
| voorlopig staat het blok nog altijd op nr 1 op dit forum... dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. de meeste van mijn leeftijdgenoten stemmen links... |
|
|
| Wildfir3 |
Ik vind eigenlijk dat er een nieuw stemsysteem zou moeten komen, samen met stemrecht ipv stemplicht. Allow me to explain.
ff vooraf:
Het stemmen op mensen op zich gebeurt niet meer, dus geen bekende vtm journalisten of "knappe" modellen die uit de kleren beloven te gaan etc... Stemmen gebeurt enkel nog op een partij.
Anders zou mijn systeem nimeer werken, of tenmisnte veel comlexer in elkaar steken.
Dus, het concrete stemmen gebeurt via pc of papier, maakt eigenlijk ni uit. Pc gaat altijd sneller natuurlijk.
concreter:
Er worden voor de verkiezingen 500 dezelfde vragen voorgelegd aan elke partij.
Zij beantwoorden die naar hun eigen normen en eigen programma.
Aangezien het zoveel vragen zijn kunnen zij ook onmogelijk in de media ff gaan spuien hoe ge op elke vraag moet antwoorden (hihihi clever me).
Daaruit worden door IEMAND (die iemand weet ik ni wie da zou moeten zijn tbh, das een flaw van mijn idee) een aantal (pakweg 50) vragen gekozen om op het stemformulier te stellen. Deze vragen vertegenwoordigen de belangrijkste standpunten van de partijen. De stem wordt automatisch berekend aan de hand van de antwoorden.
voor- en nadelen:
+ mensen kunnen nog steeds hun stem in de richting van hun 'favoriete' partij drijven, maar dan moeten ze eerst hun programma kennen. De stemmers moeten dus geinformeerd zijn. Daaruit volgt automatisch:
+ mensen gaan geen domme stemmen meer maken. Mijn vader stemt bvb (tot mijn grote schaamte) vlaams blok "omdat ik ne hele sympathieke mens ken die in die partij zit". Nu, neem het van mij aan: der lopen genoeg domme mensen rond zoals mijne pa.
+ je stemt automatisch voor de normen/waarden die je zelf liggen, aangezien je naar eigen gevoel antwoordt op de vragen
+ minder politieke vervuiling. Geen affiches meer, niet zoveel media blabla, etc etc
+ minder bekende gezichten die enkel maar publiciteit voor de partij betekenen en geen extra inbreng doen.
- stemmen zal veel meer tijd vergen, aangezien een hele vragenlijst moet doorlopen. Maar aangezien het stemrecht zou ingevoerd worden, zullen er zoiezo nen hele hoop mensen minder komen stemmen, dus ik denk dat dat probleem zichzelf misschien wel zou kunnen oplossen.
- geen invloed op wie de partij mag gaan leiden, wie wat doet etc. De partij heeft onderling vrijspel in alles. Als ze der onderling al aan uit geraken :)
tot slot:
ik weet dat er veel zaken zijn die praktisch moeilijk haalbaar zijn en nog zwaar doordacht moeten worden, maar dit is dan ook maar iets dat ik ff bij mezelf dacht. Het moet ongetwijfeld nog enorm ver uitgewerkt worden vooraleer er ook maar het minste beetje geloofwaardigheid in kan zitten :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|