|
Brand i Linköping
|
View this Thread in Original format
| reveal |
Eftersom vi har en del folk på TA från Linköping tänkte jag bara kolla att allt var bra med er :)
Många till sjukhus efter storbrand
En stor brand utbröt på torsdagsmorgonen i ett studenthem i Linköping. Branden ska ha börjat på andra våningen och sedan spridit sig till tredje våningen och till vinden.
Fyra personer rapporteras skadade. Ytterligare 20 har förts till sjukhus för lättare rökskador. 50 boende evakuerades under släckningsarbetet.
Ytterligare 162 boende färdes till sjukhus för kontroll. |
|
|
| Producer |
Usch...låter illa. Jag bor i malmö...Brand är min värsta mardröm alltså.
Ringde förrästen brandkåren förra veckan. Det luktade jättemycket rök i trappan och en del grannar gick runt och ringde på dörrarna för att kolla var det var. Men det hade brunnit i cigarett-askaren utanför trappan bara. Så det var inte så farligt. |
|
|
| ScuL |
därför skulle jag helst inte vilja bo i nån höghus :eek:
hoppas att allt e bra med jenny som bor i ett studenthem i Lkpg.
-edit-
läste på TC att det var i Flamman och det är precis där Glorie bor :nervous: |
|
|
| Dioxys |
| ohjäklar! hoppas inte det hänt henne något! :confused: |
|
|
| SWE_TRANCE |
Pratade precis med Glorie, hon mår bra :)
Hennes hus hade fått vara evakueringscenter eller nåt sånt |
|
|
| Glorie |
en person (SWE_TRANCE) har kollat hur de var me mig. sjukt gullit. inte ens nån av mina föräldrar har ringt :(
jag mår bra allt. tack för omtanken.
i mitt hus (några meter ifrån de som brann) upprättades kriscentrum. poliser, folk från försäkringsbolag, präster, folk från bostadsbolaget, sjukvårdspersonal.. hur mycke som helst.
utanför min lägenhet (där förfesten ska hållas) :p fick en massa studenter sitta me filtar och grejor och prata med kuratorer
min kompis hade tur i oturen. Hon blev blev evakuerad från huset, men hennes lägenhet blev inte mer än rökskadad. två lägenheter blev totalt utbrända :( en sak som var lite otäck men som inte stod på nyheterna, är att folk blev desperata (förståligt nog) när branden bröt ut. så de hoppade ut från sina fönster, andra och tredje våningen. många som bröt benen och sådär. Sjukt jobbig situation det måste vara att stå i sitt fönster, titta ner och hoppa ut.
karin berättade också att folk inte trodde på brandlarmet när det gick.. och att vissa fick springa runt i korridorerna, knacka på dörrarna och skrika "det är på riktigt" eftersom det var på morgonen så försökte vissa somna om och så.. jaja... |
|
|
| dbl |
| :eek: :eek: tur att du mår bra jenny... annars hade det varit jobbigt :( |
|
|
| mjz |
skönt att du är okej iaf... :)
otäckt med bränder, och folk som hoppar ut genom fönster... tror det skulle krävas väldigt mycket för att jag skulle hoppa... har bara sett en person göra det och han hoppade inte direkt, han var full och skulle pissa ut genom fönstret... smart... |
|
|
| Dioxys |
| quote: | Originally posted by Glorie
så de hoppade ut från sina fönster, andra och tredje våningen. många som bröt benen och sådär. Sjukt jobbig situation det måste vara att stå i sitt fönster, titta ner och hoppa ut.
|
haha, ledsen.. men är jag den ända som skrattade lite när jag såg det där? :) iofs har jag inte varit med om än brand själv.. men vafan :D är ju inte som om de var tvugna eller? :D haha.. låter mer som en ursäkt för att göra lite jackass stunts :cool: |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Glorie
en sak som var lite otäck men som inte stod på nyheterna, är att folk blev desperata (förståligt nog) när branden bröt ut. så de hoppade ut från sina fönster, andra och tredje våningen. många som bröt benen och sådär. Sjukt jobbig situation det måste vara att stå i sitt fönster, titta ner och hoppa ut. |
mmm ska vara glada att dom inte bodde i world trade center iaf... :(
tur att det är bra med dig :)
och jenny, reveal starta ju tom en tråd om det, så swe trance var ju inte den enda som tänkte på dig :)
tror iof alla här inne tänkte på dig när dom såg den här tråden... |
|
|
| Glorie |
| aaa såg ju tråden klockan fem. jag syftade till innan fem.. branden var ju tidigare. dessutom tackade jag nyss för omtanken. |
|
|
| jofawe |
ojdå, jo jag hörde det på radio idag..
Bränder är min värsta mardröm .. usch!
Såg ett nerbrunnet hus när jag var 5 eller nått sånt och blev jätterädd, har varit det sen dess!
Föressten.. hur blir det med vår övernattning i lkpg nu då?
Hörde att kvarteret heter "Flamman" ... ironiskt va? |
|
|
|
|