|
|
| BetaFactory |
"Four to the floor"-biisi sai tämä aihe popsahtamaan pinnalle. Elikkä, tuo on ymmärtääkseni vain toinen niimi siitä "straight beat" termistä, kai olen oikeassa? Kysymys kuuluu: syntyikö y.m. termi EDM:n mukaan, vai onko suorabiittiä käytetty SITÄ ENNEN muissa musiikkigenreissä?
Muuten tuon biisin nimi aiheutti aikamoista konfuusiota päässäni. Alkuperäisbiisi on tuollainen kitarapop/rockbiisi, jossa ei missään nimessä ole suorabiittiä. |
|
|
| Mr.Mystery |
| No onhan sitä ainakin discobiiseissä käytetty ja miksei jossain rokkibiiseissäkin... en kyllä tiedä onko sitä silloin kutsuttu tuolla nimellä mutta kuitenkin. |
|
|
| BetaFactory |
Oma näkemys on sellainen, että disco on ehdottomasti alalaji EDM-ryhmässä, ja jos verrataan varhaisimpiinn technobiiseihin (70-luvun USA:ssa vissiin) niin kyllä tuo disco-genre on ajallisesti uudempi kuin muita genreitä. Ymmärtääkseni...
Mutta että rockissa on käytetty sitä oli uutuus minulle. Mielikuvituksen avulla yritän keksiä miltä se kuulostaisi, mutta tuloksetta. :) |
|
|
| Thunder5 |
| Niin ja onhan tuota käytetty iskelmämusiikissakin.. :) |
|
|
| Mr.Mystery |
| quote: | Originally posted by BetaFactory
Mutta että rockissa on käytetty sitä oli uutuus minulle. Mielikuvituksen avulla yritän keksiä miltä se kuulostaisi, mutta tuloksetta. :) |
No kokeilepa esim. The White Stripes - 7 Nation Army. Siinä on tasabiitti... tosin luonnollisesti se ei ehkä kuulosta ihan siltä kuin kuvittelet. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Finland
|