return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
Four to the floor

BetaFactory
"Four to the floor"-biisi sai tämä aihe popsahtamaan pinnalle. Elikkä, tuo on ymmärtääkseni vain toinen niimi siitä "straight beat" termistä, kai olen oikeassa? Kysymys kuuluu: syntyikö y.m. termi EDM:n mukaan, vai onko suorabiittiä käytetty SITÄ ENNEN muissa musiikkigenreissä?

Muuten tuon biisin nimi aiheutti aikamoista konfuusiota päässäni. Alkuperäisbiisi on tuollainen kitarapop/rockbiisi, jossa ei missään nimessä ole suorabiittiä.
Mr.Mystery
No onhan sitä ainakin discobiiseissä käytetty ja miksei jossain rokkibiiseissäkin... en kyllä tiedä onko sitä silloin kutsuttu tuolla nimellä mutta kuitenkin.
BetaFactory
Oma näkemys on sellainen, että disco on ehdottomasti alalaji EDM-ryhmässä, ja jos verrataan varhaisimpiinn technobiiseihin (70-luvun USA:ssa vissiin) niin kyllä tuo disco-genre on ajallisesti uudempi kuin muita genreitä. Ymmärtääkseni...

Mutta että rockissa on käytetty sitä oli uutuus minulle. Mielikuvituksen avulla yritän keksiä miltä se kuulostaisi, mutta tuloksetta. :)
Thunder5
Niin ja onhan tuota käytetty iskelmämusiikissakin.. :)
Mr.Mystery
quote:
Originally posted by BetaFactory

Mutta että rockissa on käytetty sitä oli uutuus minulle. Mielikuvituksen avulla yritän keksiä miltä se kuulostaisi, mutta tuloksetta. :)

No kokeilepa esim. The White Stripes - 7 Nation Army. Siinä on tasabiitti... tosin luonnollisesti se ei ehkä kuulosta ihan siltä kuin kuvittelet.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Finland