return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
Muziektheorie

lievez
mjah da wetek wel :p

ma ge kunt toch zoma ni beginne me die noten te foefele als ge ne midi file maakt, as ge nix van weet enzo :x
Tiger777
Misschien een héél domme vraag he.. maar kunt ge mij eens eenvoudig uitleggen hoe ge de "key" van een plaatje kunt herkennen...? (voor harmonisch mixen enzo...)
Pumaz
Dat kan ik idd moeilijk, ik heb een 'absoluut gehoor', ik weet die gewoon...
En beste Lievez, moet je een midi file hebben? Je kan dan zelf zien...
Wildfir3
quote:
Originally posted by Pumaz
Ik zal met onze Steven beginnen aangezien hij erop aandringt :D

Er zijn geen echt vaste regels van hoe een track moet opgebouwd worden. Doe maar zo lang of kort dat je wilt, je moet juist telkens op of afbouwen per 4, 8, 16, 32...
Zo goed?

Anyway, hardware...
Ik veronderstel dat je vroeger niet naar de muziekschool gegaan bent?
Ik zou moest ik u zijn een synth kopen (niet per se een dure) die een beetje een goeie variatie geluiden heeft. Ik veronderstel dat je iets trance-achtig wil maken dus zal de melodie het belangrijkste zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe uw financiële situatie is, maar Yamaha vind ik persoonlijk de beste in combinatie geluid/budget. Koop alleszinds niks die minder dan 62 toetsen heeft, je zal op den duur hoge noten en bassen willen maken en die is hiervoor wel handig. Als je dan toch veel te veel geld hebt zou ik toch een Korg pakken, persoonlijk vind ik de Triton workstation het beste dat er is, maar er hangt een prijsje aan.
Dus, koop een Yamaha en pruts erop los...

Ok da eerste wistek dus al ongeveer, maar goed, dacht dat het moeilijker in elkaar zat met 'regeltjes' enzo.

Over die hardware: is het niet gewoon beter om te beginnen met een midi controllerke ofzo?
Voor 10 000fr hebt ge al een """"deftig"""" edirol modelleke waar ge volgens mij toch al is wa mee kunt knoeien? :) En dan in samenwerking met reason/cubase enzow :)
Pumaz
quote:
Originally posted by Wildfir3
Over die hardware: is het niet gewoon beter om te beginnen met een midi controllerke ofzo?
Voor 10 000fr hebt ge al een """"deftig"""" edirol modelleke waar ge volgens mij toch al is wa mee kunt knoeien? :) En dan in samenwerking met reason/cubase enzow :)

Ah je wil die hardware ook in het producen gebruiken :toothless
Ik dacht dat je bedoelde om gewoon een beetje te experimenteren...
Ja in dat geval is het wss beter om die edirol te kopen, maar ik vind echt dat iedereen die wil producen een (hard)synth zou moeten hebben, gewoon al om een beetje 'feeling' te kunnen krijgen van noten. Het is nutteloos om zomaar noten in een pianoroll te zetten volgens mij, tenzij je muzikale inzicht hebt natuurlijk...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium