|
|
| tijs08 |
Ik koop allang geen platen meer, maar toen ik dat nog deed was ik altijd erg up-to-date... maar dan nog liep je een half jaar achter! :mad:
Blij dat ik daar geen last meer van heb :) |
|
|
| Partyhardy! |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Misschien moet je eens wat minder iedere set van je favo DJ checken incl. tracklist, dan heb je dat probleem niet denk ik ;) |
hehe :cool: Ja dat is een hobby natuurlijk, doe je weinig aan :p
Ik denk trouwens dat het met techno wat minder het geval is dan bij trance en progressive. Bij techno zul je nog wél nieuwe dingen tegen komen.
Het is ook niet zozeer dat het erg is als ik een plaat al ken maar hij moet niet al uitgemolken zijn. Ik denk dat platenmaatschappijen hun strategie moeten gaan wijzigen. Toen er nog weinig mp3's waren was het: eerst bekende dj's een plaat laten hypen en veel laten draaien en wanneer de plaat bij een groot publiek bekend is uitbrengen op vinyl. Niemand kon ook op een andere manier die plaat horen! Die MOEST je wel op vinyl kopen! helemaal vet natuurlijk! :crazy:
Ik persoonlijk denk dat ze het hypen wat moeten inkorten en niet meer maanden ermee moeten wachten maar max 2 maanden ofzo. Ik hoor het van meer vrienden om me heen die het geld niet meer aan vinyl willen uitgeven. Maar goed niet iedereen heeft het blijkbaar lees ik, gelukkig maar :)
Het belangrijkste wat ik bij mezelf merk is dat ik het zonde van mijn geld vind om een track op vinyl te kopen terwijl ik hem gewoon full rip heb. De meeste platen zijn gewoon erg "hit-gevoelig" en hebben dus een korte houdbaarheidsdatum. Ook dit probleem is bij trance/progressive veel groter dan bij techno...
| quote: | Originally posted by raoel
Bezoekers van discotheken hebben natuurlijk ook hetzelfde. Denkt de Dj daar een nieuwe plaat te hebben, maar voor het publiek dat veel download is die ook al oud. |
Het overgrote deel van het publiek houdt juist van herkenning alleen freaks kennen alles al, dus het is niet erg als die dj een bekende plaat draait, dat slaat alleen maar beter in! |
|
|
| basd |
Ik denk toch echt dat je jezelf een beetje in zal moeten houden met je hobby als je van dat probleem af wilt, Onno..
Een andere manier is om juist weer in het (al dan niet recente) verleden te duiken (ben ik zelf laatste tijd veel mee bezig).. Er zijn ZO veel platen te vinden die de meeste mensen alweer min of meer vergeten zijn, en die toch nog fantastisch zijn om te draaien en te beluisteren.. Daarmee kun je toch nog heel regelmatig een erg interessante set neerzetten, wat mij betreft zelfs een stuk interessanter dan alleen maar telkens de nieuwste platen draaien, want dat doet toch iedereen al. Dat maakt het ook niet interessanter.
Dusse, zoek nog eens setjes op van een jaar of drie, vier geleden (of nog langer), en bekijk eens welke platen je daarvan nog goed kan gebruiken. Zal je denk ik niet tegenvallen :) Daarmee kun je ook heel goed een 'oh ja'-gevoel bij mensen oproepen, en dat zal het denk ik net zo goed doen als een gevoel van herkenning bij recente platen. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Partyhardy!
Bij techno zul je nog wél nieuwe dingen tegen komen.
|
Haast niets meer. Ik heb in een jaar tijd maar 10 platen gekocht. Het is vrij dramatisch. Zeer veel rotzooi. Heel veel van die q-dance, schranz-kneuzen techno wat allemaal hetzelfde is. Ik ga denk ik volgende week maar even ene grote stapel luisteren en kijken of er nog wat leuks tussen zit. |
|
|
| TranceFool |
| 10 platen in een jaar?? Omdat er niks goeds tussen zit of vanwege de centen? dan ben je namelijk wel erg kieskeurig ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|