|
|
| TimeportE |
zoals new wave al zei, invloeden van andere "genres" trekken andere mensen gewoon richting de progressive om daarna andere geluiden lekker te gaan vinden. zo word iedereen in een bepaalde kant op getrokken.. je komt nooit zomaar even in een bepaald gebied van een genre terecht om het zo maar even te noemen..
bv: ik kwam niet 1,2,3 in de meer underground sfeer terecht toen ik naar trance ging luisteren ik kende alleen armin en tiesto en hitjes van de top40 toen ik hier op ta kwam.. je komt vanzelf in de meer "moeilijkere" platen om het zo maar even neer te zetten.. |
|
|
| Gotcha85 |
| Mja ik ben sinds ik zelf ben gaan draaien ook een beetje van trance overgestapt op prog, gewoon omdat er de laatste tijd in de trancescene teveel dezelfde muk uitkomt. Progtrance leek voor mij de toekomst, maar die "Markus Schulz-achtige met hun zwaar diepe bass-plaatjes" beginnen nu ook al een beetje te vervelen. Perry O Neil vind ik zelf wel heerlijke progtrance maken :) |
|
|
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by Six4Eight
Oh ik zal zeker niets afkraken, iedereen zn eigen smaak, maar de melodische kan die veel progressive op gaat trek ik niet zo, dat bedoelde ik eigenlijk :) |
Ik neem ook aan dat je producties bedoelt van Benz & MD en bijvoorbeeld Stel & Good Newz... aangezien die aardig aan jou omschrijving voldoen.
Vanuit mijn oogpunt gezien; de meeste progressive die niet zo melodisch is vind ik eigenlijk maar saai, kijk naar de progressive van 2 jaar geleden, daar zijn maar weinig nummers tussen die ik echt goed vind.
De stijl die nu ook aan het ontstaan is kan je dus ook beter progressive trance noemen; een basis die erg veel weg heeft van progressive met een vleugje melodie erin. :p
Ik ben erg blij met deze ontwikkeling aangezien ik de bombastisch trance synths de laatste tijd niet echt meer trok. Er komen zo weinig echt originele en pakkende trance tunes uit, terwijl in het genre progressive trance de ene na de andere knaller uit komt. |
|
|
| sndh |
Progressive bevat steeds meer invloeden vanuit andere stijlen, en ik vind dat echt alleen maar goed. Een mooie mix van goede elementen, ik vind het geweldig! Oke, het is waar de meeste progressive tunes die uitkomen zijn erg melodieus, niet meer de donkere tijden zeg maar. Aan de andere kant, luister eens naar Blue Haze! Die gast maakt echt progressive trance waar ik helemaal gelukkig van wordt. Weg met die 'saaie' tunes van 2 jaar geleden. Imo zijn een aantal producers bezig de progressive wereld op zijn kop te zetten met ontzettende klappers waar de trance tunes gewoon qua kwaliteit op dit moment over het algemeen niet aan kunnen komen.
Ik luister vanaf praktisch het begin naar asot, maar de laatste tijd vergeet ik ze zelfs, ik hoor daar echt telkens hetzelfde. Luister eens naar een set van bijv. Chloe Harris, veel gevarieerder.
Kortom, verzamel veel invloeden en gooi het bij mekaar! |
|
|
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by sndh
Ik luister vanaf praktisch het begin naar asot, maar de laatste tijd vergeet ik ze zelfs, ik hoor daar echt telkens hetzelfde. |
Juist! dit heb ik dus precies hetzelfde.. ik download ze toch nog iedere keer maar vind het 1e uur meestal helemaal niks.. in het 2e uur kan in het begin nog wel eens wat leuks zitten... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|