return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 
Ajax Kampioen!!

raoel
Topic was verder aan me voorbij gegaan, maar nog ff een reactie

quote:
Originally posted by Blik

raoel, beetje zwak om je zo te laten kennen, ajax is dit jaar gewoon de terechte kampioen en dan moet je niet gaan zeiken over een gemiste kans van VoH. Dat heeft Ajax ook gedaan dit seizoen.

Ik zeg ook niet dat Ajax niet de terrechte kampioen is.
Dat is gewoon zo, degene die aan het eind de meeste punten heeft is altijd de terrechte kampioen tenzij er veel scheidsrechterlijke dwalingen zijn geweest.

Ik zeg alleen dat Ajax weldegelijke de spreekwoordelijke kampioen van de armoede is. Zowel Ajax als PSV hebben gewoon een slecht seizoen gehad. Voetbal was vaak niet om aan te zien en alles behalve overtuigend.

Het kampioenschap wordt beslist in de onderlinge wedstrijden, zo is dat dit jaar ook gegaan. In Eindhoven werd het 2-2 en in Amstrdam trok ajax met 2-1 aan het langste eind.
De kans van VoH was levensgroot. Die moest erin en dan was het 0-2 geweest en waarschijnlijk een gelopen wedstrijd. 2 minuten later is het echter 1-1.
Dan kun je wel aankomen met het anti als, als, gezeik maar het is wel zo. Feit is echter dat het loopt zoals het loopt :)
Wint PSV daar, dan stond het nu bovenaan op doelsaldo.
Echter lopen dingen na zo'n wedstrijd dan waarschijnlijk ook anders.

Nu pakt Ajax de wedstrijden erna de punten terwijl het geknakte PSV er 6 laat liggen in de 3 duels erna. De voorsprong van Ajax is zo groot dat Ajax vervolgens ook punten laat liggen, maar dat doet er eigenlijk niet meer toe. Zo liet PSV er vorig jaar aan het eind ook veel liggen en kwam Ajax nog dichtbij.

Ik ben van mening dat de bal van VoH alles beslissend was voor het kampioenschap. VoH mist hem, hij mist die kwaliteit om de bal te maken dus wordt Ajax terrecht kampieoen. Dan had PSV maar een betere spits moeten hebben.

Dan nog even wat statistieken (uiteraard in het nadeel van Ajax :P ) :

Ajax haalt max 80 punten dit jaar, als het de laatste wedstrijd nog wint terwijl ze er vorig jaar 83 haalde. PSV werd kampioen met 84 punten en Feyenoord 3e met 80 punten.

Ajax heeft nu 24 wedstrijden gewonnen waarvan 11 maal met 1 doelpunt verschil. PSV 4 maal met 1 doelpunt verschil van 22 gewonnen wedstrijden.
Hoeveel van die beslissende doelpunten van Ajax er in de laatste (pak weg) 3 tot 5 minuten zijn gevallen....
Geluk of kwaliteit?

We zullen het op het laatste houden.
Ajacieden, gefeliciteerd met het behaalde kampioenschap!
Blik
Moet je nagaan hoeveelste PSV vorig jaar geworden met het aantal punten wat ze nu halen... ;)
basvh
quote:
Originally posted by raoel
Dan nog even wat statistieken (uiteraard in het nadeel van Ajax :P ) :

Ajax haalt max 80 punten dit jaar, als het de laatste wedstrijd nog wint terwijl ze er vorig jaar 83 haalde. PSV werd kampioen met 84 punten en Feyenoord 3e met 80 punten.

Ajax heeft nu 24 wedstrijden gewonnen waarvan 11 maal met 1 doelpunt verschil. PSV 4 maal met 1 doelpunt verschil van 22 gewonnen wedstrijden.
Hoeveel van die beslissende doelpunten van Ajax er in de laatste (pak weg) 3 tot 5 minuten zijn gevallen....
Geluk of kwaliteit?

Uitslagen CL 1988:

Europa Cup I

16-09-1987 PSV-Galatasaray SK (Tur) 3-0 (0-0) 2)
30-09-1987 Galatasaray SK (Tur)-PSV 2-0 (2-0)
21-10-1987 Rapid Wien (Oos)-PSV 1-2 (0-1) 3)
04-11-1987 PSV-Rapid Wien (Oos) 2-0 (1-0)
02-03-1988 Girondins de Bordeaux FC (Fra)-PSV 1-1 (1-1) 5)
16-03-1988 PSV-Girondins de Bordeaux FC (Fra) 0-0 (0-0)
06-04-1988 Real Madrid (Spa)-PSV 1-1 (1-1) 6)
20-04-1988 PSV-Real Madrid (Spa) 0-0 (0-0)
25-05-1988 PSV-Benfica SL (Por) 0-0 (0-0) 9) 8)

Dus als je jouw redenering doortrekt was psv in 1988 ook kampioen van de armoede!

Of je nou met 300 of met 1 goal verschil wint boeit niet, 1 doelpunt verschil is genoeg! Ok ajax speelde soms tegen zwakkere tegenstanders wat onder de maat, maar als je kampioen bent ben je naar mijn mening niet kampioen van de armoede!

En over doelpunten in laatste minuut moet je niet lopen zeuren want zoals new wave het al paar keer zei: Het spelletje duur 90 min dus je mag in de volle 90 min scoren!
raoel
Ten eerste:

quote:
Geluk of kwaliteit?

We zullen het op het laatste houden.

Misschien komt het cynisch over, maar het is gemeend hoor.
Al is het natuurlijk altijd een mengeling van, maar als je het in bijna de helft van de wedstrijden weet te presteren dan heb je een bepaalde kwaliteit.

Ten tweede:
Met kampioen van de armoede wordt simpelweg bedoeld dat de ploeg die kampioen is geworden zeer matig heeft gespeeld. Tevens wordt daarme bedoeld dat andere clubs, in dit geval met name PSV en in mindere mate Feyenoord, het NOG slechter hebben gedaan. De laatste jaren wordt de kampioen als snel zo genoemd omdat het niveau van het Nederlandse clubs achteruit gaat. Het voetbal wordt gewoon steeds minder, maar de supporters van kampioensclub zijn dan ineens op zijn teentjes getrapt.
Face-it: het was gewoon mager. Ik heb dit seizoen gewoon kutvoetbal gezien in het Philips stadion. Veruit het slechtse seizoen van PSV in de afgelopen 8 jaar (de tijd dat ik ga kijken). Ik ken enkele Ajacieden die vaak naar de Arena gaan, maar ook zij zeggen dat het gewoon bagger was dit jaar. Beetje zelf kritiek mag best hoor!!!!

Ten derde:
In Europa speel je tegen sterkere broeders en eindigen de meeste wedstrijd met een minimaal verschil.

Dat even los van 1988.

In 1988 had PSV een geweldig team. Dat had een bepaalde klasse net als bijvoorbeeld Porto nu heeft. Dat kon loeren op dat ene kansje en verzilverde dat. Als ze het dicht wilde houden, hielden ze het dicht.

Echter had PSV toen ook onwijs veel geluk. 2 keer door vanwege het uitdoelpunt, tja, misschien kwaliteit.
Maar tegen Madrid...
Wie de goal van Linskens* in Bernabeu ooit heeft gezien weet het en anders weet je het nu:
PUUR GELUK
Gaat die bal er niet in, dan had PSV de finale waarschijnlijk niet gehaald.

* Linskens schiet de bal op goal, een rollertje door het midden.
De keeper van Real duikt echter (naar links). Terwijl dat hij op zijn linker schouder terecht komt zwaait zijn rechterbeen omhoog ---> een logisch effect. Ondertussen komt de bal stuiterend aanrollen en hobbelt tussen de benen van de keeper door.
Magistraal doelpunt :D
Jappio
ach ja gemekker allemaal weer :)

als we t dan toch over een kampioen van de armoede hebben dan kun je beter kijken naar de eerste divisie; iedereen verliest van iedereen (of ligt het niveau dan juist een stuk hoger? is dus ook maar weer net hoe je t bekijkt). Als excelsior morgen kampioen wordt (waar we gemakshalve maar even niet van uitgaan om jullie reacties voor te zijn :)) dan wint de club die de minste punten heeft gehaald tegen de top 6 (van de top 6 uiteraard). Bijna alle wedstrijden tegen 'mindere clubs' werden gewonnen. Dan is het maar net wat je definitie van kwaliteit is; is dat degene die bovenaan staat, het meeste punten haalt tegen 'de rest' of degene die zijn concurrenten allemaal verslaat, maar een week erna kansloos verliest bij haarlem uit.

Ik vind het dus allemaal bull en naar mijn mening is de club die bovenaan staat gewoon de beste. Als er dan toch vergeleken moet worden moet er gekeken worden naar puntenaantallen van vorige jaren:

het gemiddelde zal zo rond de 81 of 82 liggen, maar er zitten ook jaren tussen dat het gemiddelde lager of gelijk was dan dit jaar (als ajax wint 80 punten): 1996/97 psv 77 punten, 98/99 feyenoord 80 punten en 2001/2002 ajax 73 (!) punten. Er zijn dus absoluut jaren waarin het puntenaantal minder was dan dit jaar; en laten we ook niet vergeten dat ajax in 96/97 gewoon in de EC1 finale stond en Feyenoord in 2001/2002 gewoon de Uefa Cup won.

doe er je ding mee, maar dit soort resultaten zijn te interpreteren zoals je zelf wilt :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland