return to tranceaddict

hörlurar med stål eller nåt?

Endre

Nån som vet ett bra par hörlurar som inte går sönder på en gång? Mina lurar som jag köper går jämt sönder precis där kåpan sitter så hela skiten trillar av, och det är ju inte kul att ha hörlurar som bara har en kåpa man kan lyssna med.

Tittade på den här: TECHNICS RP-DJ1200, men håller skiten eller inte tro?

/Alex
Dj_Irish
quote:
Originally posted by Endre

Nån som vet ett bra par hörlurar som inte går sönder på en gång? Mina lurar som jag köper går jämt sönder precis där kåpan sitter så hela skiten trillar av, och det är ju inte kul att ha hörlurar som bara har en kåpa man kan lyssna med.

Tittade på den här: TECHNICS RP-DJ1200, men håller skiten eller inte tro?

/Alex

Det är det jag hatar med dagens "DJ"-hörlurar. Ljudkvaliteten kan vara hur bra som helst men någonstans på resten av konstruktionen, gärna något kritiskt ställe, sitter allt ihop med hjälp av någon lite ynklig plast bit. Har själv redan pajat ett par Sony-VDR700 på grund av klen led vid hörlurarna. Har hört att pioneers motsvarande modell är bättre på just den punkten med de är också fortfarande rätt dyra. Technics lurarna vet jag ingenting om tyvärr.
Endre

precis! jag kör Pioneers HDJ-1000 just nu och dom har gått sönder just där på vänstra kåpen. Äckligt bra lurar men äckligt veka, jag menar, det blir ju snuskigt dyrt om de ska gå sönder stup i kvarten.

Vilken är den motsvaraned? den här: SONY MDR-V700DJ?
Smekbar
ja kör Stanton Dj Pro 2000s och har inte haft några problem med dem än. De känns ganska solida i sin konstruktion, de ser iaf inte ut att be om att gå sönder som Sonys gör... De är inte allför dyra heller och låter riktigt bra, bättre än MDR-V700DJ imho.
Vizay
finns bara ett par lurar som håller måttet när det kommer till hållbarhet och ljud i förhållande till varandra...

SENNHEISER HD-25

om ni vill slippa pajade hörlurar var tredje månad så ere dom här ni ska satsa på :)

finns för ett mycket billigare pris än i sverige om man kollar på t.ex. www.recordcase.de eller www.netzmarkt.de/thomann

om du har pengarna så lägg dom på hd25orna helt klart, håller i ur å skur :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden