return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Ff snel, hoe formatteer ik een computer?????
View this Thread in Original format
michiel
ik wil mn pc formatteren
ik heb verschillende schijven (c t/m g)
hoe formatteer ik de complete comp en hoe formatteer ik aléén drive c???????
pleaz antwoord asap
thx

later

michiel
xxl
(eerst dus ff kijken als je nog in windows zit :), dan op je cd kijken waar het setupbestand van windows98? staat

stop je windows opstart diskette erin
tik het volgende in de dos box:
---
format C:

dan ga je naar je cdspeler

h:

en tik je "dir" (om te kijken waar je setupbestand staat)

**indien er geen setup staat "cd" en danna spatie "noem de folder waar de setup staat"

en dan

setup.exe (in de folder waar dus die setup staat)
---
maak eers een goede backup van je favorieten en je inbox en mailsettings!
Sandman
Zit je in windows... en hangt de schijf er aan die je wilt formateren, ga je naar het icoontje --. rechtermuis knop en druk op formateren.

Begin je in dos mode. laadt de windows opstart diskette, zodat je basis dos instellingen heb.
typ dan het volgende in

format c: \q (/ of \ deze haal ik altijd door elkaar, voor bestaande schijf. voor een nieuwe schijf. die nog voor de eerste keer geformateerd moet worden, laat je \q weg)
dan begint hij te formateren. vandaaruit kan je de schijf indelen in patities (niet dat het nodig is, maar maakt wel makkelijker) om vervolgens windows te gaan installeren.

en net als wat xxl typt: sla al het belangrijke op een andere media (flop / cd rom andere hard disk.

zoals instellingen,passwords, favo. Iets kutters kan je je niet voorstellen dat je alles weer moet gaan uitzoeken. en kan het weten helaas.

Daarom heb ik ook van windows geinstalleerd een backup liggen dat ik die altijd terug kan zetten. en om de 2 maanden maak ik een reserve back-up in het geval dat...

greetz sandman
DJ_Siesta
Dit klinkt me allemaal zo bekend in de oren :D:D
!_PeTrUs_!
quote:
Originally posted by michiel
ik wil mn pc formatteren
ik heb verschillende schijven (c t/m g)
hoe formatteer ik de complete comp en hoe formatteer ik aléén drive c???????
pleaz antwoord asap
thx

later

michiel

OK, dan is het helemaal simpel!!

Altijd voor dat je gaat formatteren ofzo ff een nieuwe opstartdiskette maken.

Ga naar DOS en type in:

Format C: /s /q

Dan word je C: schijf gewist. Daarna met opstartdiskette (met CD-ROm ondersteuning) weer rebooten en klaar is kees!!!
michiel
he gasten onwijs bedankt het is gelukt

niet gedacht he glanis en alpha? :)
ik moet nu alleen alles opnieuwe installeren en ik kan voor mn beeldscherm alleen maar 16 kleuren kiezen ipv 32
weet iemand hoe ik dat verander?

thx

later

michiel
!_PeTrUs_!
quote:
Originally posted by michiel
he gasten onwijs bedankt het is gelukt

niet gedacht he glanis en alpha? :)
ik moet nu alleen alles opnieuwe installeren en ik kan voor mn beeldscherm alleen maar 16 kleuren kiezen ipv 32
weet iemand hoe ik dat verander?

thx

later

michiel

Ja, ff je 3D/grafische kaart installeren, dan doet ie t weer!!

GReeTZ
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement