|
|
| Kadrash |
Hey mensen
Ik vroeg me af als beginnende DJ hoe da je er best aan begint.
Koop je best 2de hands de spullen over van iemand anders die ermee stopt of koop je best de goedkopere spullen maar dan nieuw?
Welke merken/modellen zijn zoal aan te raden en waar moet je nog zoal op letten? |
|
|
| lievez |
koopt u gewoon iet degelijk, ni te duur ni te goeikoop zeker :)
eerste jaren is toch om mee te prutsen enzo dusja ;) |
|
|
| Tiger777 |
Ik heb het in stapkes gedaan. Begonnen met een draaitafel en een mixer.
Vroeger had ik gezegd, koopt u 2 JB system Q30's. Ma sinds ik weet da ge de 'de oem supperbakken' en een concorde voor 340€/stuk kunt kopen zeg ik, ga voor acura's.
Als mixer raadt ik u écht de VMX300 aan. Een goed bakje voor een beginner, 220€. |
|
|
| Kaidreas |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Ik heb het in stapkes gedaan. Begonnen met een draaitafel en een mixer.
Vroeger had ik gezegd, koopt u 2 JB system Q30's. Ma sinds ik weet da ge de 'de oem supperbakken' en een concorde voor 340€/stuk kunt kopen zeg ik, ga voor acura's.
Als mixer raadt ik u écht de VMX300 aan. Een goed bakje voor een beginner, 220€. |
best way den ik.. ik ben ook begonnen met een platen speler. dan mixer, en nog een platenspeler, cd-speler had ik al
en versterker ook na een opknap beurt.. het bakkie is al 25 jaar en hij doet het nog :D |
|
|
| Jasperovitsj |
Ik ben zo ook begonnen, aan papa een lening gevraagd, 2 toploader cdspelers gekocht en een mengpaneel. Na 2 jaar ook een platenspeler, en deze zomer komt daar een tweede bij. Ik zou van 2de hands materiaal afblijven, tenzij de eigenaar echt betrouwbaar is. En écht goedkope spullen raad ik u ook niet aan, want na een jaar of 3 moeten die toch vervangen worden, en met die totale kost had je evengoed in het begin al meteen degelijk materiaal gekocht....
En kijk is rond voor alternatieve merken zoals Acura, Synq of Stanton! Misschien niet zo bekend, maar voor een redelijke prijs heb je een heel goede draaitafel en vaak nog een propere naald erbij! Ikzelf heb een Stanton str8-100, 450€ mét naald, en ik ben er héél content van!
En waar je zoal op moet letten:
- Koop zeker draaitafels met Direct Drive, TT's met belt drive zijn niet gemaakt voor te draaien!
- Koop zeker een mixer met 3-voudige toonregeling! Dit hoeft niet persé duur te zijn, en je leert er ineens de juiste mixtechnieken mee.
Ik zou u gewoon aanraden om een budget op te stellen, en dan naar verschillende winkels gaan om dingen uit te proberen en prijzen te vragen. Elke winkel zal zijn "eigen" merk wel wat aanprijzen, daarom kan je er best meerdere doen om objectief te vergelijken. En als je uiteindelijk iets geschikt hebt gevonden ga je gewoon terug langs naar de winkel die dat bepaalde item het hardst probeerde aan te prijzen, met wat geluk krijg je er nog korting op ook! :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|