return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 
FIFA-baas Blatter wil gelijkspel afschaffen

Smirnoff
FIFA-baas Blatter wil gelijkspel afschaffen
Bron: VI.nl

FIFA-voorzitter Joseph Blatter wil het gelijkspel in de voetbalerij afschaffen. Volgens hem verbetert het voetbal als iedere wedstrijd een winnaar krijgt. "We moeten niet naar huis gaan als het duel in een gelijkspel is geëindigd. Als je een kaart- of een ander familiespel speelt, dan is er altijd een winnaar en een verliezer. We moeten in het voetbal ook het lef hebben om in elke wedstrijd een beslissing te forceren.", aldus Blatter.

Het idee van Blatter is om bij een gelijkspel na negentig minuten strafschoppen te gaan nemen. De winnaar krijgt een extra punt (totaal dus twee punten) en de verliezer behoudt het ene punt van het gelijke spel. Blatter zegt open te staan voor andere suggesties.

----------------------------------------------------------------------
Tjonge jonge wat zijn ze allemaal aan het doen met het ouderwetse "Voetbal".
basvh
jah ze moeten niet aan voetbal regels komen. Aan andere kant kunnen ze best een keer wat elektronische hulpmiddelen toepassen om het de scheids wat makkelijker te maken
SnuggLe
Deels wel mee eens hoor!

Dat van 2 naar 3 punten voor een overwinning was ook een overstap, maar vindt dit best oke!

Maar wat Basvh zegt mag dan ook wel, electornische hulpmiddelen.

Maar dan kom je bij de discussie dat het voetbal dan zijn charme verliest, en daar ben ik het dan wel mee eens.
TranceFool
Belachelijk natuurlijk dit!! Sommige wedstrijden zijn zo slecht die verdienen geen winnaar.. Deze regel neemt ook de tijdsspanning deels weg en verder kan ik nog wel 100 minpunten bedenken van deze domme regel.

edit: niet helemaal goed gelezen, maar het penalty-idee vind ik misschien nog wel stommer.. Vind zelf dat penaltys schieten weinig met voetbal te maken heeft.
New Wave
Ik vind het een onzin regel.

De spanning kwa puntentelling gaat er af.
Kijk nou naar het kampioenschap van PSV...1 puntje meer dan Ajax.
Nu is het of je hebt 3 punten, of 0.....dan wordt het een hapslikwegcompetitie...zou echt zonde zijn.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland