|
|
| Sorrow |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Det bästa med vinyl är att värdet ökar mångdubbelt om några år. Om du har en låt i digital form är den ju inte värd speciellt mycket :-)
Det enda skivbolaget i dagsläget som satsar både på Vinyl, CD-R och digitalt är väl J00F Recordings. Det tycker jag är mycket bra och fler borde följa efter. Så att alla kan få sitt. |
Anjunabeats kör alla tre också.. |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by Sorrow
Anjunabeats kör alla tre också.. |
Precis vad jag tänkte säga. Fick precis höra av Bonzai att dom tydligen har en begränsad digital tjänst i USA och ska snart lansera fullständigt här i Europa. Ungefär som JOOF et. al. |
|
|
| St_Andrew |
skivbolagen är uppenbarligen helt sega, mp3 skulle inte vara ett problem om det var värt att köpa skivan. men men, en vacker dag inser dom nog oxå, hoppas det inte är för sent då bara...
laglig nerladdning i vättiga filformat kan jag tänka mig att betala en slant för, hoppas det kommer snart. |
|
|
| Vizay |
tycker det e synd att skivbolagen ser dj's på amatörnivå som fiender istället för möjligheter till ännu mer promotion :/
känns som att deras häxjakt hindrar väldigt många på amatörnivå att komma upp till en högre nivå i branschen än amatörstatus, hoppas verkligen att dom ändrar inställning...
tycker fler borde satsa på att sälja musik digitalt via nätet, skulle nog dra ner piratandet markant...det är trots allt inte så lätt att ha råd att köpa all musik man vill ha på vinyl, kostar en hel jävla del...plus att man inte kan köpa låtarna förens typ 2-3 månader efter att man först har hört dom tack vare alla promos som existerar hos de stora dj'sen.
Känns som man köper en flera år gammal låt när man köper något idag vilket e väldigt synd :/
som sagt, synd att dom inte satsar mer på digital distribuering...
if you can't beat it, join it! |
|
|
| Amplifire |
| Jag tycker att Bonzai/Banshee alltid har varit överdrivet gnälliga när det gäller mp3-debatten... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|