return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
låt jag lekt med

Dioxys
här har ni en utav de låtarna jag lekt med på senaste tiden :)

http://hem.passagen.se/dioxys/preview.mp3
eller
http://hem.passagen.se/dioxys/dioxysprev2.mp3
(högerklicka och spara som...)

skulle vilja ha lite tips och kommentarer på om det är något jag ska ändra och vilket ni tycker låter bra :)
vet att pianoslingan är lite upprepande, men det får jag fixa senare :)

enjoy! :)
Vizay
tvåan kan bli riktigt bra men du borde jobba om trumdelen helt...på tok för vek :)

nu menar jag inte att du ska göra värsta hardtrancebeatet till den men det behövs mer fart i trumdelen helt enkelt :)

lyssna lite på oceanlabs senaste så förstår du vad jag menar :)
Gate 42
2 grejer...

Ta bort pianot, eller gör det fetare. Låter så tamt just nu och dess melodi är för långsam tycker jag. Pianot slöar ner hela låten.

Klipp 2 var klart häftigast för här så var det lite kräm i melodin, fortsätt med den och tillämpa det jag skrev ovan så kan det bli lite mer röj :D

Andra grejen var just det som Vizay skrev, få in mer dunk i trummorna. På tok för stela som det är nu, och ja, Ocanlabs nya är ett bra exempel på hur trummorna skulle kunna låta i denna låt.

Men överlag så låter det mycket fint. Mer trummor, mindre piano, and you are set to go :D

Lycka till!
Dioxys
yes, trummorna vet jag om är förbannat tama :) men de är där mer för att visa en idé hur det låter med trummorna som ger rythm i det hela :)

pianot är ju som sagt lite upprepande och klent, ska se vad jag kan göra med det :)

oceanlab's nya, ni menar satellite? :conf:
Vizay
jajamensan :)

har hört fårn lite olika håll också om hur oceanlab får satellite att låta så tight om man tänker på bas å kick i förhållande till varandra...sidechaining med kompressorn....

man ska tydligen kunna koppla in så att kompressorn reagerar på kicken men den påverkar basen, vet inte om de går å göra i reason men jag ska kolla det typ...nu :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden