|
|
| Wildfir3 |
Zoals het topic zegt: hoe legaal/illegaal zijn livesets?
En daarmee heb ik het niet over het wettelijke aspect, want dan weet ik wel dat het merendeel illegaal zal zijn. Ik heb het over de mening van de artiesten zelf.
Ik ben namelijk sinds kort gestopt met het downloaden van albums/vinyls/tracks, en nu download ik enkel nog livesetjes.
Het werd eigenlijk tijd dat ik eens consequent zou gaan handelen, aangezien ik het eigenlijk zelf ook niet zou appreciëren als producer.
Ikzelf zie livesets als een promotie voor de community, de 'scene', of hoe ge het ook wilt noemen. Het is ook een manier om nieuwe tracks te leren kennen (aangezien ik niet elk weekend naar een groot feest ga ofzo) die ik dan nadien kan kopen. EN het heeft ook wel een invloed op mijn eigen draaitechniek, aangezien ik nog steeds moet bijleren.
Graag wat gekende meningen van artiesten en eventueel ook jullie meningen. |
|
|
| cyberia |
wel zoals ge zegt zijn die livesets dikke promotie voor de dj's zelf en voor de trax,kpeis ni da vele dj's zo bekend zouden zijn zonder het verspreiden van die livesets.
kwa illegaliteit,weet ik zelf ni of ze juist illegaal zijn,waarschijnlijk wel dunno,ma ze zouden het ni moeten zijn,ze worden tenslotte op radio uitgezonden en het is niet da ze in de handel verkrijgbaar zijn.afin ja der zullen voor en tegenstanders zijn zekers |
|
|
| Belgian Bonzai |
| Even illegaal als een liveset van StuBru opnemen op tape, zeker? Of wacht, toch niet, want dat is met kwaliteitsverlies en ik geloof dat dat een rol speelt. :conf: |
|
|
| Svinuske |
volgens de wet zal het downloaden van livesets waarschijnlijk illegaal zijn. maar stel nu als je elk nummer uit de liveset op vinyl hebt :conf:
persoonlijk vind ik het downloaden van livesets niet illegaal. Ik gebruik het meer om te horen hoe de pro's nummers mixen voor als ik mijn eigen draaitafels heb en zonder deze livesets zouden veel dj's niet zo bekend zijn.
Ik zou wel eens de mening van de dj's in kwestie willen weten |
|
|
| Giesber |
Ik dacht dat een stukje van de radio opnemen op casette, of een TV show opnemen op video zelfs al illegaal is; maar er is geen kat die er iets om geeft.
| quote: | | Originally posted by Svinuske persoonlijk vind ik het downloaden van livesets niet illegaal. |
Ik weet wat je bedoelt, maar dat klinkt nogal raar. Zo vind ik persoonlijk door het rood rijden volstrekt legaal :p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|