return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 
Review: Absolute Armin - Godskitchen Birmingham 26-03-2004

Freezel
07:00, 26 maart 2004. Ik werd extra vroeg wakker om mijn spullen te pakken, laatste dingen te doen voor de reis naar Godskitchen Birmingham waar Armin van Buuren een 9-uurs set zal doen.

Heenreis
Om 10:00 begint de reis naar Schiphol waar ik om 11:00 heb afgesproken met een goede vriend van me die dus meegaat. 11:30 inchecken, we vliegen om 13:30. Dus maar naar de Mac ;)

Vliegreis verliep voorspoedig, binnen 50 minuten waren we in Londen Gatwick. Toen kwam het ergste van de reis, ongeveer 3,5 uur treinen. Eerst van Gatwick naar Londen Victoria, ruim 45 minuten. Daarna ruim 15 minuten de Underground naar Londen Euston en vanaf daar de trein naar Birmingham New Street, ruim 2,5 uur. Erg vermoeiend. Het Engelse landschap is niet erg inspirerend: grasvlaktes en af en toe een paar huizen die er niet uit zien.

Om 18:00 eindelijk aangekomen in Birmingham, dus nog ruim 3 uur te gaan voor Armin zou beginnen met zijn set. Dus maar ff de stad in. Birmingham volgens mij wel goed te doen om te shoppen, ze hebben in ieder geval een megamall, dus we hebben bij Starbucks goed gebruik gemaakt van de ruime stoelen daar ;) Om 20:00 zijn we terug naar het station gegaan om ons om te kleden (we hadden geen hotel zie verderop). Om 20:30 stonden we voor Godskitchen, nog geen kip te bekennen. Om 21:30 gingen de deuren pas open, dus maar de lokale pub ingegaan :) Dronken Engelsen die tegen je aan lullen over alles en niets en nog alles voor je betalen ook ;)

Het Feest
Om 21:15 naar de club gelopen om daar buiten de Belgische afvaardiging (en een Hollander) te ontmoeten. Om 21:30 waren we binnen. Tas en jas bij de garderobe gedropt en bonnen halen. Bonnen kennen ze (nog) niet blijkbaar daar, alles moest met contant geld betaald worden. Hier hadden we gelukkig al rekening mee gehouden. De drankprijzen zijn net zo hoog als op de feesten hier. Al het drank kwam in flesjes, glazen of blikjes. Iedereen zette ze gewoon netjes langs de kant als het opwas, zodat niemand op de dansvloer er last van had.

Armin begon heerlijk proggie met nummers zoals Deepsky - Talk Like A Stranger (Markus Schulz Coldharbour Remix), Portishead - Roads (Sultan & The Greek Remix), Probspot - Foreplay enz. Eerste hoogtepunt was toen hij Sahara draaide! Kreeg wel kippenvel toen de break kwam en de beat weer terug kwam :) Van Sahara door naar Beachball en Under The Sun, heerlijk :)

Even later kwam Witness Of Wonder - Emotions In Motion (Thrillseekers Remix) voorbij, wat een enorm vet nummer is dit toch. Vlak daarna Satellite, iedereen zong mee inclusief Armin :) Kippenvel :) Vlak daarna BWD is de Ronski Speed Mix, weer iedereen meezingen :) Ook kwam vlak hierna de nieuwe Tiesto voorbij.

Super 8 - Alba :) Weer helemaal los, daarna de nieuwe remix van G&D van No One On Earth. Na dit nummer Forever Waiting :) Ook kwam Binary Finary 1998 in de Ronski Speed Mix voorbij, deze keer zonder vocalen van Armin erover ;) Klinkt veel beter :p

Na deze tijd begon Armin meer oudere platen te draaien: Warrior - If You Want Me :L en Windsider - Hidden Flight, die bootleg van Kosheen - Hide U en Tiesto - Flight 643. Ik d8 bij mezelf daar nog: Als hij na dit nummer maar niet Flight 643 gaat draaien zoals Tiesto altijd doet ;) Armin draaide Bossanova - Stonecold, weer iedereen meezingen :) Erna kwam Oceanlab - Sky Falls Down (AvB Remix), deze werd veel aangevraagd op het AvB-forum :) 2 nummers later kwam Coast 2 Coast - Home voorbij. Kippenvel alom en meezingen natuurlijk ;) :)

Er kwam volgens mij ook een nieuwe remix van Universal Nation voorbij, ik d8 de 2004. Lekker zweefplaatje :) Hierna kwam Passive Resistance, ik ben niet echt kapot van dit nummer, maar met het geluidssysteem daar klinkte het echt enorm vet. Van Passive Resistance naar Urban Shakedown naar Escape in de Phynn Mix over naar Members Of Mayday - 10 in 01 (PvD Remix). Echt top om dit nummer weer eens te horen :) Hierna de nieuwe Firewall: Kilimanjaro. Echt een enorme vette break heeft dit nummer :)

Toen begon Armin Classic Time: Moogwai - Viola (AvB Remix), Binary Finary - 1999 (Gouryella Remix) :eyes: :eyes: Skydive, Fixation, Clear Blue Moon, Carte Blanche, 7 Cities, Communication :eyes: :eyes: :eyes: Allemaal afgewisseld met recentere nummers.

Rond 06:20 draaide Armin Basic Dawn - Pure Thrust (Nu-NRG Remix) |:) Echt een vet nummer blijft dit. De muziek stopte en iedereen dacht het is voorbij, want het is al 06:20. Armin mocht er nog 1 draaien, werden er 3 :) Hij begon zijn toegift met Planet Perfecto feat Grace -Not Over Yet, direct door naar de nieuwe Fred Baker en als laatste plaat de Rising Star Mix van Sound Of Goodbye :)

Om 06:45 stopte Armin echt, na ongeveer 9,5 uur gedraaid te hebben. Hij kreeg echt een oorverdovend applaus van iedereen :) Aan zijn blik te zien had hij nog veel langer door willen draaien, maar mocht helaas niet meer.

Armin was de volle 9,5 uur enthousiast: meespringen, zingen, dansen en ondertussen nog praatjes maken met de mensen in de dj-booth en mensen die voor op de ophogingen stonden of bij de trappen naast de dj-booth waren. 1 woord: RESPECT :)

Het publiek was naar mijn mening ook totaal anders dan in NL. Geen problemen gezien en geen mensen die naar een feest komen om ruzie te zoeken. Was altijd netjes verontschuldigen als je iemand aanstootte of zoiets dergelijks.

Terugreis
Om 07:00 gingen we weg uit de club na nog even met Armin gepraat te hebben over ASOT ;) Om 07:30 hadden we de trein terug naar Reading, ruim 1,5 uur. Daar weer rim 30 minuten gewacht voor de trein naar Gatwick die ook weer ruim 1,5 uur duurde vanaf Reading. Toen moest het ergste nog beginnen. Ik had een retourvlucht geboekt die om 19:00 engelse tijd zou vertrekken, in de veronderstelling dat we na Armin bij iemand (met wie ik ook afgesproken had en uit de USA moest komen) konden blijven slapen voor een paar uurtjes. Die ging helaas niet naar Armin toe, zodat we genoodzaakt waren om erg lang op het vliegveld moesten wachten. We hebben toen de vlucht maar omgeboekt naar 14:00 engelse tijd, kostte wel wat, maar we waren wel eerder thuis.

Na eerst mijn goede vriend thuis te hebben gebracht in R'dam was ik rond 17:45 thuis. Eerst gedouched en na 40 uur geen slaap om 23:00 gaan slapen en weer vroeg wakker dus......... ;)

Conclusie
Dit was echt by far het beste feest wat ik ooit heb mogen meemaken. Geweldige club, geweldige muziek, een Armin in vorm (geen fout gehoord en perfecte platenkeus), geweldig publiek, maar dit overtrof echt al mijn verwachtingen :)

In mei ben ik zeker weer van de partij in Birmingham waar Armin de 21e en 22e mei draait :)

Ik wil Emma, Fred en Xavier bedanken voor een geweldige tijd :) :)
TOR
you make me jealous.. :(

leuk dat hij wat klassiekers ertussen gooide.

maar..

quote:
Originally posted by Freezel
Er kwam volgens mij ook een nieuwe remix van Universal Nation voorbij, ik d8 de 2004.

:wtf:
FredNova
hele leuke review Freezel!
brengt de sfeer hier helemaal terug :toocool:

ik ben net wakker, in de loop van de namiddag, schrijf ik ook wat :toothless
Meltoz
Vette review Freezel, voel zowaar e heel klein beetje van de sfeer (ok wel dankzij de foto's van Emma) :eyes: Wordt er zelfs lichtjes opgewonden van (begrijp me weliswaar ni verkeerd), ma heb nu zeker nog meer zin om zowel naar Amsterdam te gaan en 2 dagen later Armin op AIB te zien :crazy:

Toch gek dat ge altijd e ander beeld van iemand hebt as ge diene nog ni gezien hebt he :rolleyes:, ma Freezel kerel het is me e waar genoegen om U in Amsterdam of AIB te ontmoeten, coole KET en helemaal TOP :D !!

Het lijkt wel bijna alsof elke party ne TA-journalist (euhm... :o :rolleyes:) heeft en ne TA-fotograaf (ons Zehra :D :p)? Btw e vraagske ivm digitale fotokodakes: is da op elke party toegelaten of nie? In de versuz dacht ik nie, ma opda Ei de zijne toen bij had, denk'k da'k mij hier schroomlijk vergis :rolleyes: :D

So thank you to Freezel, Fred, Emma, Xavier and ofcourse to Armin :cool: (op Topradio spreken spreken ze Armin nie met de "i" ma met de "ai", klinkt zo volledig nie he :o )
Freezel
quote:
Originally posted by Meltoz
Toch gek dat ge altijd e ander beeld van iemand hebt as ge diene nog ni gezien hebt he :rolleyes:, ma Freezel kerel het is me e waar genoegen om U in Amsterdam of AIB te ontmoeten, coole KET en helemaal TOP :D !!

In het andere topic heb ik geschreven dat ik op foto 003 sta in het wit ;)

Ik ga zeker naar Amsterdam en AIB ook naar alle waarschijnlijkheid ;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium