return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 
Prob met platen

cyberia
wel om de platen recht te trekken als ze bol staan,kan je altijd proberen ze tussen 2 zware boeken te zetten:toothless
nee kzou't begod ni weten,missch ook de vraag stellen in het dj forum hier op TA,als da nog ni gebeurd is:p
Kaidreas
wel... misschien hangt het ervanaf hoe u platen liggen/steken, of waar ze zijn? bv dicht aan de verwarming is volgens mij minder goed, omwille van de hitte kan het wel zijn dat ze beginnen werken en wat krom trekken.. alle das mijn vaststelling. da is ook zo met hout, het heeft allemaal te maken met vocht, teveel vocht is nie goe, en te weinig (te warm dus) ook nie.
wete, waarom moet ge perse weten welke bpm ze hebben, zodat ge weet welke samen kunnen gemixed worden? misschien kunt ge da gewoon anders oplossen, alle ik weet et allemaal nie goe ze, maar wat ik doe is, ik laat 1 plaat spelen, als ze aan het afbouwen is of er is een saai stuk, tik ik met men vinger mee op de beat.... nu hou ik de beat van de inkomende plaat vast en probeer, ik ze telaten inkomen tegelijk met mijn getik... nu laat ik ze even samen spelen in men headphone, tevreden met het resultaat of nie, dan verschuif ik de crossfader, of duw ik men inkomende plaat was sneller vooruit, of ik vertraag ze wa.
maar een plaat met een ander bpm kunt ge toch bevoorbeeld laten inkomen met de break ofzo.
alle ik weet et nie goe, kben zelf nog nie lang bezig, misschien was het van nut of nie.
http://freespace.virgin.net/john.tiss/learntodj.htm
pooley
Ja kweet, ik doe hetzelfde maar dan in men hoofd. Beat onthouden en dan vergelijken met de volgende plat (koptelefoon op kanalen switchen en dan samen)

En ja met de toonhoogte, echt wel zeer belangrijk. Vooral met mike zen platen, das altijd wel hoog, zodus imo moeilijker te mixen

En ja ze stonden naast de chauffage , recht in een 3/4 volle doos
Kaidreas
quote:
Originally posted by pooley
Ja kweet, ik doe hetzelfde maar dan in men hoofd. Beat onthouden en dan vergelijken met de volgende plat (koptelefoon op kanalen switchen en dan samen)

En ja met de toonhoogte, echt wel zeer belangrijk. Vooral met mike zen platen, das altijd wel hoog, zodus imo moeilijker te mixen

En ja ze stonden naast de chauffage , recht in een 3/4 volle doos

als ik u was zo ik ze toch iets ofwat van de verwarming afzetten, ge weet maar nooit. en anders misschien wat sheets stijf karton tussen de platen steken???
btw ook een mike fan? :D

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium