|
|
| AC. |
[2001-08-09]
Så börjar det äntligen.
Efter man ofta stått med avund i ögonen en hel sommar så blir jag äntligen 18 och hur kan jag fira det bättre än med Orkidea(live), Fred numf, Parks & Wilson. En perfekt början som gav en härlig försmak på vad som komma skall!

[2001-12-01]
Senare samma år var det dags igen.
Efter stått med en bottenlös besvikenhet förra gången de var här och fått höra rykten där efter om att de förmodligen aldrig skulle komma hit igen efter arrangören gått med brakförlust så var det då i alla fall äntligen dags. Astral Projection live i Stockholm! Efter 40 minuter i kö utan biljett i minusgrader och en vän som tröttnat så var vi inne och kunde äntligen få släppa loss till lite musik. Astral Projection började inte spela förens vid tre så väntan var lång än. Efter åtskilliga Red Bulls och div skumma energi-drinkar från NEUROLAB så spreds sig jublet genom Docklands när Astral Projection gick upp på scen och drog av ett brakset med bla livespelning på ett trumset. Kvällen fullgjordes när People can fly spelades och alla på golvet blev som galna, helt uppfångade i trance... (Och att jag dessutom fick ett par SMS från en speciell person fick mig bara på ännu bättre humör)

[2002-07-07]
Sommar och Stacys!
Efter ett långt uppehåll med bland annat ett gediget pluggande i skolan och mycket slit på sommarjobbet så skulle det äntligen visa sig mödan värd.
Denna gång bjöd Fokused med en kväll på Stacys singerad av inga mindre än;

Parks & Wilson! Efter lite förfestande på ett mindre sunkhak i närheten kom vi dit tidigt efter hört lite lilla sinnade rykten om att det var 20-årsgräns. Vakten undrade lite försiktigt om vi visste vad som händer här i ikväll och det gjorde vi, trodde vi då. För vad som började som en helt vanlig kväll ut med polarna slutade med sommarens bästa klubbminne från 2002 med låtar som Fischerspooner - Emerge (Moguai Mix) och en okänd remix på den odödliga klassikern Eurythmics - Sweet Dreams! Men det var ändå inget som kunde mäta sig ens i närheten mot vad som skulle hända nästa vecka.
[2002-07-17]
Upplevelsen.
Efter T.Nu legat nere ett par dagar hade en liten skara utbrytare flytt till TNG för att prata av sig. Här flöt diskussionerna för fullt och oundvikligen kom det up planer på att åka iväg på en storfest ute i Europa. blickar föll direkt på Gods Kitchen Global Gathering men planerna sprack och det såg ett tag mörkt ut för vännerna på TNG tills line-up släpptes till Mysteryland. Planeringen gick fort och lätt mycket tackvare tjejen jag pratat med sedan tidig vår samma år och träffat som hastigast en vecka tidigare på ett litet fik i centrala Stockholm, Glorie. Dagen innan Festivalen gick av stapeln träffades Jag, Glorie och Amnezia kl 07 på morgonen utanför Central stationen i Stockholm där resan bar av mot Göteborg för att hämta upp Doter och vän för att sedan fortsätta i illfart ner mot Holland och Human Evolution - Human Evolution pumpade nästan konstant i högtalarna. Efter vi fått sova åtminstonde litegran så var det äntligen dags att bege sig in mot Amsterdam och efter vi irrat runt lite genom de centrala delarna av Amsterdam så lyckades vi hitta fram till den tågstation där ifrån bussarna avgick mot Mysteryland. Här mötte vi förövrigt upp våran holländska kontakt som ordnat med biljetter åt oss. Efter en dag med otroligt vackert väder och en massa underbar och härlig musik. Många super-DJs, coola ljusspel och otroliga ljudsystem så kunde vi konstatera på kvällen att vi varit med om något enormt, något som vi sent skulle glömma.

[2002-07-28]
Alla till Stacys!
Ena hälften av Way out West kommer på besök, närmare bestämt Jody Wisternoff. Självklart är man jag där denna gång tillsammans med Doter. Jody lirar på bra hela kvällen och sätter mix efter mix stensäkert förutom en mix där det blir galen galopp iställt fölt av lite applåder från dansgolvet. Självklart blir kvällen som fullgjord när han släpper denna sanna klassikern Way out West - Ajare (Way out West remix)

[2002-08-14]
Seg lördagskväll.
Inget händer. Drar mig till minnes att det är fest på långholmen och att mindshooter uppmanat alla att ringa honom som drar dit. Skickar iväg ett SMS och låter medela att jag förmnodligen kommer förbi ikväll. Efetr ett kort övervägande med flickvännen så var vi iväg mot långholmen. Denna kväll håller det till under västerbron vilket ger en väldigt tuff atmosvär. Efter varit där nästan en halvtimme blir jag uppringd av Mindshooter som frågar om vi kommit dit ännu. Omedveten om att vi nästan stått rygg mot rygg och pratat med varandra i telefonerna så tar mindshooter upp sina lysstavar för att leda mig till honom. Kvällen gled på med mycket dansande till massor av härlig skruvad psy i allt damm
Så gick det till när jag för första gången träffade Mindshooter och fick se han hålla med sitt pois. (Han har utvecklats väldigt mycket under åren vill jag påstå)

[2002-09-06]
Besvikelsen.
Den 14 augsti påminner Reavel om på forumet att han lyckats gräva fram på nätet att ingen mindre än Paul van Dyk ska spela endast 52 mil här ifrån Stockholm (Ja med tanke på att då fortfarande behövde man åka minst det dubbla för att se super-DJs som paul van dyk så var detta ett ypperligt tillfälle att se honom spela) Planerna drar igång direkt. Detta är ju dessutom helgen jag fyller år och hur soft skulle det inte få vara att spendera den helgen nere i köpenhamn med flickvännen och dessutom höra Paul van Dyk spela. Efter någon vecka börjar det gå ryckten om att det är 20-årsgräns och åka från Sverige och riskera bli nekade i dörr känns plötsligt lite väl riskfult. Efter flera mail fram och tillbaka från klubben i danmark där han skulle spela så kommer jag fram till att man inte alls kan räkna bli insläppt trotts att man har biljett och åker hela vägen från Stockholm. Resan blev instäld och tur var väl det egentligen, för Paul van Dyk var beklagligt nog sjuk den kvällen och kunde inte spela

[2002-10-04]
Orkidea är i stan!
Och självklart måste man vara där! Denna gång var det med basic nere i källaren på Dianas i gamla stan. Orkidea lirade som vanligt bra och avslutade med 20 minuter trance-låtar! Vill dra mig till minnes att Midway - Monkey Forest var en av höjdpunkterna för kvällen.

[2002-10-11]
Storfest på Docklands igen!
Men först förfest hemma hos Doter. Kan en förfest bli bättre än de Doter har!? Möter även upp Amnezia och Glorie på vägen dit. Denna kväll är det dock Rotor som står bakom huvudarrangemanget och tar hit inga mindre än Lange och Airbase. Här var kvällens låtar bla System F - Out of the Blue och Human Evolution - Human Evolution (Som förövrigt fick mig att få flashbacks från Mysteryland)

[2003-03-29]
Största festen någonsin i Sverige!
Efter haft fullt upp i skolan och väldigt lite tid över åt annat så var det dags igen efter en lång väntan. Fokused Scandinavian Tour 2003 skulle gå av stapeln.
Tyvärr så floppa denna fest för mig av olika skäl men likväl är den värd att nämnas för nog var det alltid lite specielt att få höra den låten alla pratat om så mycket den senaste tiden, Madonna - Die Another Day (DJ Tiesto Dedicated Remix) spelas igen mindre än han själv DJ Tiesto. och nog var den så bra som alla sagt!

Detta var den sista festen jag tänkte skriva om här men om något år kanske jag kommer med en ny resumé. |
|
|
| AC. |
Anledningen till att jag skrev inlägget ovanför är för att jag ville dela med mig av vad jag fått ut av TA. Jag hoppas också att jag lyckas få er att minnas några av alla dessa fester jag skrivit om här. Ni får gärna komma med förlsag på vad jag missat eller skriva egna tillbakablickar(dock kommer jag bara skriva om fester jag själv varit på)
Som avslut vill jag säga att det är bara på TA jag skulle spendera runt fyra timmar på ett inlägg!
:)
Mvh, AC |
|
|
| SteveTranz4ever |
The memories... the memories... du har många och fina sådana ser jag AC.
Själv hann jag med ca.30 trance/techno festerförra året mest i Sverige men också i Holland.
Listade mitt 2003 här
Tyvärr har jag inte vart på så mycket fester innan 2002 för jag har aldrig haft nån att gå med & jag var väl för feg för att dra själv... Turbine var jag på några gånger på 90-talet
Förra årets klart snyggaste flyer
http://medlem.spray.se/djstevie/ath03.s.jpg
Helheten och känslan var grym på den |
|
|
| St_Andrew |
| snygg post AC :D |
|
|
| Funfrock |
| härlig flashback och vilket minne du måste ha :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|