return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
min första p-bot

jofawe
jag är faktist lite stolt, så jag tyckte den förtjänade en egen thread här på SWETA

Jag kan addera dessa 300kr till min lilla skara av andra böter, bland annat en fortkörning på 1200kr.

å så får andra dela med sig av sina små misstag (dvs det råkade helt plötsligt bli en tråd om trafikvett!! :))
RebeL9
hmm enda gången jag har fått böter (om man inte räknar med biblioteksböter) var för ett år sedan när jag skulle ta bussen till skolan en tidig morgon. Jag hade råkat glömma busskortet hemma och klockan var 07:00 på morgonen och jag var gubbtrött. sov typ på bussen så jag märkte inte när kontrollanterna gick på. Jag märkte knappt att de bad mig skriva på mina egna böter :)
helt sjukt var det. morsan var ju inte så glad när jag gick hem och slängde fram böterna framför henne och sa "här har du att betala morsan!" :D
jeremy1984
Haft körkort i hmm.. 19 månader .. och har 3 parkeringsböter :p
Det lite lustiga är man att typ tjänar på att inte betala p-avgift, utan istället betala en bot då och då :rolleyes:

Har annars inte fått någon slags böter :)
sipowitz
quote:
Originally posted by jeremy1984
Haft körkort i hmm.. 19 månader .. och har 3 parkeringsböter :p
Det lite lustiga är man att typ tjänar på att inte betala p-avgift, utan istället betala en bot då och då :rolleyes:

Har annars inte fått någon slags böter :)

jag ringde och frågade ett parkeringsbolag om man inte kunde anmäla om att betala pböterna via avgifter... att de typ drog 500kr i månaden automatiskt...

Men den frågan gillade dom inte ;-)

malmö är ett helvete när det gäller parkering... utan min lägenhet så finns det en radda med 25 parkeringsplatser... ett par dagar efter nyår var det städdag (och eftersom det hade varit helg så tänkte inte många på detta)... 18 STYCKEN BILAR (av 25 p-platser) blev bötfällda á 800kr.... helt otrolig syn ;-)
ScuL
har aldrig haft en p-bot
bara en bot för fortkörning i utrecht nära universitetet.
63 i en 50km zon. :rolleyes:

kostade mig 30€ lr nåt.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden