|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by jofawe
jag är faktist lite stolt, så jag tyckte den förtjänade en egen thread här på SWETA
Jag kan addera dessa 300kr till min lilla skara av andra böter, bland annat en fortkörning på 1200kr.
å så får andra dela med sig av sina små misstag (dvs det råkade helt plötsligt bli en tråd om trafikvett!! :)) |
Jag själv har bara fått 3 p-böter under mina 5 år med körkort. Och då bör jag nämna att jag aldrig betalar p-avgift.
Tycker iofs att detta ämne gott och väl skulle kunna tas upp i Klotterplanket..men men skit samma :) |
|
|
| jeremy1984 |
| quote: | Originally posted by sipowitz
jag ringde och frågade ett parkeringsbolag om man inte kunde anmäla om att betala pböterna via avgifter... att de typ drog 500kr i månaden automatiskt...
Men den frågan gillade dom inte ;-)
|
Haha :D Vore klockrent!
Typ betala en fast avgift till kommunen o sen få parkera gratis överallt.. Fast sen är det ju inte kommunen som äger alla parkeringar tyvärr :clown: |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Jag själv har bara fått 3 p-böter under mina 5 år med körkort. Och då bör jag nämna att jag aldrig betalar p-avgift.
|
hehe om man vägrar betala p-avgiften i de större städer. (Amsterdam och Haag för det mesta) fastnar de hjulen av bilen med en hjullås här..

koster åtminstone 300€ att öppna det igen. det är även värre när bilen blir kört till kommunalgaragen. |
|
|
| SteveTranz4ever |
Fan det där ser jobbigt ut med grunkan på hjulet... men fan de e bara lägga i ettan å gasa som en dåre, lite ickekomfort får man räkna med ;)
Nåt skönt för mig är att jag får nyttotillstånd genom jobbet... det gör att jag kan parkera överallt i Stockholms kommun på parkeringar & även där det är parkeringsförbud (utom lastzoner & vändzoner).
Firman pyntar över 8000:- per år för den :) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Fan det där ser jobbigt ut med grunkan på hjulet... men fan de e bara lägga i ettan å gasa som en dåre, lite ickekomfort får man räkna med ;)
|
jag lovar dig att låset kommer att förstöra ditt hjul då :D
har aldrig hört av nån som lyckades klara av den utan att betala.
jag har hört av folk som har försökt med en 'blowtorch' men utan succé. hehe :p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|