|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by EsseT
Nej till EU nya konstitution |
varför? :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by AC.
Blev ett fint vitt tomt papper i mitt röstkuvär istället för några sandlådspajaser i junilistan. |
hehe, fanns ju typ eu-skeptiska partiet oxå? kanske vore nått? =) juni listan är ju faktiskt skarpt för EU (men enbart i den mån att kapitalet och arbetskraften ska röra sig fritt och frihandel oså:)), vilket jag tror många missat :p |
|
|
| EsseT |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
varför? :) |
Tja jag tror inte riktigt på det eftersom vi är nu så många länder med olika bakgrunder.
O framförallt tror jag folket i europa ser att eu maskinen går för fort fram i allting Visst är det bra om vi kan vara överens om vissa saker. Miljö, krimnalitet är två saker jag vill att det ska vara överstatlighet för då blir det mer tryck på politiker i eu och att man inte kan fly undan om man begått något brott i ett annat eu land
Men att vi ska ha en Eu ordförande och den omstridda eu hymnen (Eus nationalsång???) som vissa länder vill införa är ett klart steg mot ett europas förenta stater.
Därför tycker jag INTE att sverige bör rösta ja till den
MVH M |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by EsseT
Tja jag tror inte riktigt på det eftersom vi är nu så många länder med olika bakgrunder.
O framförallt tror jag folket i europa ser att eu maskinen går för fort fram i allting Visst är det bra om vi kan vara överens om vissa saker. Miljö, krimnalitet är två saker jag vill att det ska vara överstatlighet för då blir det mer tryck på politiker i eu och att man inte kan fly undan om man begått något brott i ett annat eu land
Men att vi ska ha en Eu ordförande och den omstridda eu hymnen (Eus nationalsång???) som vissa länder vill införa är ett klart steg mot ett europas förenta stater.
Därför tycker jag INTE att sverige bör rösta ja till den
MVH M |
asså ny EU konstitutionen gör det ju lättare för EU att finnas med så pass många medlemmar, den gamla kommer inte funka :(
så vitt jag vet finns det redan en nationalsång för EU oxå.. typ mozarts nånting... :)och vad är det för fel på en ordförande? gör ju oxå bara saken enklare :) |
|
|
| EsseT |
:) det börjar ta sig eu frågan =)
Det är ingen officell national sång utan det är beethoveens 9:e symfoni som de vill i EU hymnen :) Personlig åsikt om det är att man ska inte använda sådana till hymner eller officella nationalliknande saker. EU har redan en ordförande o det är eu parlamentets Romano prodi eller hur han stavar sitt namn...Det räcker vi beöver inget mer
alltså jag är inte imot någon konstitution i EU men som den ser ut NU bör vi rösta nej om den sen hoppas jag att vi kan påverka den så pass att det blir bättre för sverige. :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|