return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
Säkerhet eller personlig integritet?

reveal
Om du skulle fördela 100 poäng på antingen "säkerhet" eller "personlig integritet", hur skulle du fördela dem då?

Extremfallen är 100/0 där alla offentliga ställen är kamerabevakade och din säkerhet är så gott som garanterad, samt 0/100 där du kan syssla med i stort sett vad du vill, men är inte säker.

Själv tror jag att jag hade satt ca 99/1, bara för att visa att säkerhet är viktigast, men att jag inte vill ha kamerabevakning i mitt eget hem... (som ju visserligen inte är nån offentlig plats, men ändå)

Förtydligande: Ovanstående gäller IFALL DET BEHÖVS. Jag menar inte att man i dagsläget ska sätta upp kameror precis överallt :)
MojjMojj
"I FALL ATT DET BEHÖVS", när är det? är det efter vi blivit attackerade av ngn terrorist-grupp lr då ngt extra stort är på gång??

Jag skulle sätta 80/20 och det skulle jag vilja ha nu.. dvs ett till stor del HELT privat liv, men mest koll så man känner sig lite säkrare och brott kan lösas.
Smekbar
0/100
alltså jag vill inte bli övervakad...
men så förespråkar jag iofs också ett avskaffande av staten :)
St_Andrew
jag håller med reveal till fullo, 99/1. personlig integritet är helt överskattad.
dj_hysterix
håller med reveal 99/1 :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden