|
|
| dbl |
ok.. tänkte bara att det kunde va kul att se vad folk har för smeknamn.... både sånna man gett sig själv och som man fått av andra... skriv gärna ner en förklaring om det finns nån
smeknamn jag fått av andra
danne (daniel)
broddan (brodin.. balla e att min morsa kallades också för det i skolan)
47 1/3 (tror det va franska storleken jag hade i ett par skor)
the boyband guy (enligt några på ett grafik forum så tyckte dem jag såg ut som en medlem från ett pojkband.. hehe)
killen med den snygga rumpan (jag 2 polare o några tjejer skulle sticka till en pub... och så gav dem smeknamn till dem andra 2.. eller dem hade dem sen gammalt, men så ville jag också ha ett, och det blev detta :)
dan the man (daniel)
ryssen (ser ut som en ryss på mitt ID
smeknamn på mig själv
dbl (mina initialler)
whitesun (kom först till när jag skulle göra en chillout remix på en låt, sluta med att jag fortsatte använda det till allt annat också)
zerosix (6 är mitt lyckonummer)
supadupafly (namn jag tog bara för att ha nått när jag kör online)
hightop (första gången jag skulle chatta på nätet så kalla jag mig för hardtop vilket va namnet på min hjälm.. sen andra gången jag skulle chatta hade jag för mig att jag hade använt hightop, så jag har fortsatt med att använda det sen dess.. så rätt gammalt namn)
sexmachine (kommer från att jag snackade med några på IRC och vi började byta namn med varandra typ.. och en av dem andra kallar sig hackmachine.. så slutade med att jag blev sexmachine.. hehe)
och nu fick jag smeknamnet monkey boy av nils av nån anledning.. haha
alla jag kommer på nu... |
|
|
| JayBee |
hmmm jo jag heter ju också brodin så jag kallades Brodin och senare utvecklades det till "B:t" :) annars har det alltid varit Jocke som är kort för Joakim.
men när man varit i något engelsktalande land så har dem svårt med Jocke så det brukar bli mina initialer, JB.
när jag var yngre hadde jag också sånna där online nicks som man använde när man spelade :) jag hadde nicket "Ripper" i flera år men sen när jag blev äldre så lät det lite töntigt så jag bytte till "Shambler". men nu på allra senaste tiden så har det endå blivit automatiskt JB utav alla mina brittiska vänner och de uttalar självklart "JayBee" och det är så jag fick mitt nick "JayBee" :)(vilket altså står för JB)
I minilumpen fick jag ett intressant smeknamn. vi hadde uppställning en dag utanför logementen. våran löjtnant var 10 minuter sen, vilket var väldigt ovanligt så vi blev mer och mer snackiga och så tillslut stog bara alla och minglade. jag pratade med en kille om något och jag tyckte han verkade lite feg såg jag vände mig mot honom (han stog bakom mig) och så imiterade jag en kyckling, flaxade lite och gjorde ljud i stil med "back, back ,blaaack!" och precis då så kom löjtnanten in genom dörren, alla blev tysta och jag flaxade fortfarande med vingarna. sen började alla garva förutom löjtnanten som inte tog det lika komiskt.
Så från och med den dagen blev jag i alla fall "Chicken McNuggets" ;) |
|
|
| toka |
| Samma smeknamn IRL som här på TA dvs "toka" |
|
|
| Cloudburst |
Namn: Jim Suonpää (finskt, betyder "träskets udde/ände".. :P )
Eftersom jag har ett såpass kort namn (Jim) så blir mina smeknaman längre...
De två vanligaste är Jimmo och Sompe...
Jimbo, jimmy.. sånna där snabba "omskrivningar".
Herregud va många varianter på efternamanet! :toothless
Träskmonstret, liten spin off på betydelsen.
Cloudburst, mitt producer alias.
Kom att tänka på att jag och min kompiskrets har en mycket stor vana att kalla varandra på efternamnen...
Typ ringer hem till nån:
-"Ja, hej e Svensson där?"
-"Ja, detta är svensson"
-"eh, jag menar kalle"..
PS. kalle heter egentligen något annat. :stongue: |
|
|
| Sand Leaper |
| quote: | Originally posted by Cloudburst
Typ ringer hem till nån:
-"Ja, hej e Svensson där?"
-"Ja, detta är svensson"
-"eh, jag menar kalle"..
PS. kalle heter egentligen något annat. :stongue: |
d'oh :stongue: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|