|
|
| WTB |
Maar volgens die waarschuwingen die op platen staan is public performence ook verboden dus dan zou je toch nooit als dj je werk kunnen doen??
WTB. |
|
|
| basvh |
| op feesten wordt een x aantal eurotjes aan de buma stemra afgedragen dus dan mag het wel. kan het ook fout hebben hoor! |
|
|
| robin |
klopt, udc, id-t etc. betalen, afhankelijk van het aantal kaarten, een bedrag aan de buma stemra
clubeigenaren betalen *naar ik weet* een vast bedrag per maand aan de buma stemra
over cd's weggeven weet ik ook niet precies, volgens mij is het versturen van promo's wel legaal, dus zou k dr gewoon ff promo op kalken :o verkopen (zeker niet voor maar 3 euro) zou k niet doen |
|
|
| Ding Chavez |
| Idd, hoe moet je jezelf als kleine dj dan promoten. Nou meneer de clubeigenaar, kunt u aanstaande dinsdag om 20:00 bij mij zijn? Dan kan ik u even mijn mixje laten horen. Van de Buma/stemra mag ik em namelijk niet op cd zetten... |
|
|
| Phat B |
ja, ieder bedrijf of onderneming of wat dan ook moet geld betalen aan de Buma/Stemra als dit bedrijf of onderneming muziek wil laten horen in zijn of haar zaak. Of je nu kleding verkoopt, een cd-winkel runt of een discotheek hebt, je moet betalen voor de muziek.
Dit is natuurlijk puur theoretisch, want de kans dat je getoetst wordt door de buma/stemra is natuurlijk minimaal. Dit is hetzelfde als de controle op gekopieerde cd's in de disco of op een feest. Het mag niet, maar controleren vindt minimaal plaats.
wat betreft het verkopen van je eigen mix-cd's: natuurlijk mag dit niet, je betaalt per vinyl alleen rechten op het draaien in 'privékring'. Ook hier zou het dus eigenlijk betekenen dat je deze platen niet in het openbaar mag draaien.
wat ik zelf doe, ik geef demo's weg in mijn directe omgeving, waarbij men moet betalen voor de 'onkosten' voor het maken van de cd. Op de cd staat dan ook gewoon dat de demo alleen bedoeld is voor promotionele activiteiten en voor privé gebruik. Je moet het ook zeker niet massaal gaan verkopen... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|