return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 
Lite undringar

staz
jo jurgen vries aliaset känns ganska komersiellt riktat.. men kallar du nocturnal creatures (darren tate & jon grant) för cheese, då är det cheese jag föredrar och inte trance ;)

satellite, burned with desire, no one on earth etc, de är ju alla väldigt smöriga, men det skiter jag i, så länge de tar fram de där härliga rysningarna och välmåendet i mig. I mina ögon är mycket bra trance smörig, sedan t.ex. ronski speeds grejer är lite hårdare och fortfarande trance, men bara för att de inte är 'smöriga' så tycker ja inte bättre om dem.
dvs, cheese behöver inte vara lika med dåligt.

f.ö. tror jag att om nån respekterad tranceproddare hade släppt en dj sammy låt utan smörvocals så hade den gått hem bland de flesta som trance.
Annele
quote:
Originally posted by staz
jo jurgen vries aliaset känns ganska komersiellt riktat..
*Ointressant om något är kommersiellt riktat eller inte. Huvudsaken är hur det låter.

dvs, cheese behöver inte vara lika med dåligt.
*Ingen nyhet direkt, och inget jag påstått heller. Finns cheese som är kul/bra. (Låtarna du nämnde är cheese jag inte tycker är bra).

f.ö. tror jag att om nån respekterad tranceproddare hade släppt en dj sammy låt utan smörvocals så hade den gått hem bland de flesta som trance.
*Tragiskt att folk låter namn styra istället för att lyssna på hur det låter.

edit- konstig quote.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden