return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 
Lite undringar

Producer
Jag tackar ödmjukast för de gigantiska listorna med adresser. De kommer göra stor nytta.

3 minuters dance-hits...känns inte som jag vill göra det mer än jag redan försöker i mitt vardagsjobb som *vanlig* musikproducent. Dessutom är de stora bolagen kräkhål enl mig....schhh...jag sa aldrig det :stongue:
Jag är bara så trött på deras stil, inga namn nämda. Jag vill lixom inte ha med såna folk att göra som sitter bakom ett skrivbord o gnäller ur sig att "mmmnjaee...alltså det här känns inte riktigt rätt" med dålig attityd som om de äger världen, när de egentligen inte vet vad de pratar om.

Nu ska jag göra det JAG vill o försöka lyckas med det.
Annele
Tycker tvärtom än föreg. talare. Pigs-låten börjar rätt lovande men sen gick det mot DJ Bobo & Co hållet,babytrance. (Ost,cheese whatever).
Jag gillar den dock, den är skön att lyssna på.
Andra låten var babytrance från början till slut.

Det kommer säkert gå bra för dig ändå, beror ju på om det är cheesetrance eller "riktig" trance du vill producera framöver?
Av det du skrivit tolkar jag det som det sistnämnda.
Vad som är vad ligger iof i betraktarens öRa och kunnighet inom elektronisk musik.
Lycka till!

edit- måste lyssna Pigs-låten igen, det är skön cheese det här!:D
Producer
Haha, den var bra. Jag har inte riktigt hittat min trance-identitet riktigt, men det kommer nog snart. Dj Bobo är väl att ta i, tycker du inte? :eyes: :gsmile: :D

Egentligen vill man väl inte att det ska vara cheezy men det får väl duga sålänge hehehe.
staz
jobba på bara så hittar du ditt sound till slut.. sök inspiration hos producenter som above & beyond, mike koglin, darren tate, armin, michael woods etc , så kommer ditt sound förmodligen att falla mig i smaken
:happy2:
Annele
quote:
Originally posted by Producer
Dj Bobo är väl att ta i, tycker du inte? :eyes: :gsmile: :D

Ska förtydliga lite. Ja, det var fel att nämna DJ Bobo för det namnet ska man inte nämna om man pratar trance,oavsett om man pratar om cheesy trance eller "vanlig".
Han och DJ Sammy, Scooter etc är rena dance/euro-artister. Darren Tate en annan, nu tänker jag främst på aliaset Jurgen Vries(?)för mig är hans produktioner dance/euro, men för många är det trance.
Cheesy trance såg jag ex på nedanför, A&B ett utmärkt exempel faktiskt.

Lägg på vocals på dina låtar så har du sommarens nya "Boys of Summer". Då faller i och för sig tanken på att du ville göra trance men..en kul låt är en kul låt, oavsett genre.

Obs! inte negativt menat- jag gillar Pigs-låten ;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden