return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 
aanslagen in madrid

Jappio
quote:
Originally posted by BaRTeZ
Als Al-Qaeda er achter zit, is het een vergeldingsactie voor de Spaanse samenwerking in de strijd tegen het terrorisme.

En dan moeten we ons in Nederland zo langzamerhand ook een beetje zorgen gaan maken. Nederland heeft net zoals Spanje troepen gestationeerd in Afghanistan en Zuid-Irak.

Osama Bin Laden heeft Spanje al een keer gewaarschuwd, omdat Spanje volgens Al-Qaeda een belangrijke schakel is in Europa ("De Europese Kruisvaarders")

Bijna alle landen die de oorlog tegen Irak steunen zijn trouwens een keer gewaarschuwd in een brief aan de Arabische TV zender Al-Jazeera. Ook Nederland.

Ik houd er rekening mee dat na de aanval die binnenkort zal plaatsvinden in Amerika ook Noord-Europa doelwit zal worden van terroristische aanvallen.

dr is nogal een verschil tussen de mate van deelname aan de oorlog van spanje en van nederland. Spanje deed actief mee met grondtroepen en nederland heeft geloof ik 3 f-16's gestuurd. Je vergelijking gaat in deze dan ook niet op, en ik denk dat we ons in Nederland minder zorgen hoeven te maken als in landen als Spanje, Groot-Brittanië en de VS

quote:

17-03-2003 De VS, Groot-Brittannië en Spanje laten weten dat ze hun tweede resolutie intrekken. President Bush geeft Saddam 48 uur de tijd om Irak te verlaten
18-03-2003 Irak verwerpt het Amerikaanse ultimatum
20-03-2003 Negentig minuten nadat het ultimatum verstreken is laat president Bush weten dat de oorlog tegen Irak is begonnen. Amerikaanse militairen voeren precisiebombardementen uit op een "gelegenheidsdoel" in de buurt van Bagdad

om maar even aan te geven dat de rol die spanje speelde een stuk groter was als die nederland speelde..
BaRTeZ
quote:
Originally posted by Jappio
dr is nogal een verschil tussen de mate van deelname aan de oorlog van spanje en van nederland. Spanje deed actief mee met grondtroepen en nederland heeft geloof ik 3 f-16's gestuurd. Je vergelijking gaat in deze dan ook niet op, en ik denk dat we ons in Nederland minder zorgen hoeven te maken als in landen als Spanje, Groot-Brittanië en de VS

om maar even aan te geven dat de rol die spanje speelde een stuk groter was als die nederland speelde..

Daar heb je gelijk in, maar ik denk niet dat terroristen er zoveel rekening mee houden wie nou meer/actiever in de oorlog betrokken was.

Als ze op deelname zouden aanvallen zou Engeland veel hoger in de "ranglijst" staan dan Spanje.
Jappio
overigens heeft spanje niet actief meegevochten,

quote:

In Madrid, Spanish Prime Minister Jose Marie Aznar said his country would not take part in combat despite playing a key role in the pro-war alliance and sponsoring a second U.N. resolution.

Aznar ended weeks of speculation when he told his parliament Tuesday that Spain would not send combat troops, but would instead send a hospital ship, army engineers who could defuse land mines, and troops trained in decontaminating nuclear, chemical or biological attacks

bron cnn

maar was dus wel 1 van die initiators voor de oorlog in irak.
Teknikol
verschrikkelijk die aanslagen natuurlijk...en nu blijkt dat Al-Qaeda er achter zit:whip:
Er moet toch een manier zijn te vinden om in dat netwerk te kunnen komen van die gasten?
Muppet
iets wat nog een "leuke bijkomstigheid is", is dat dit precies 2.5 half jaar na 9/11 heeft plaatsgevonden:S-->Ik denk echt al-quada (of hoe je het ook schrijft).

Maar de aanslag had erger kunnen zijn, de bedoeling was dta alle treinen in het station waren, zodat het hele station zou instorten:(

Over een reactie hierop, gewoon ongeloof. Het is gewoon absurt dat mensen dit doen. Ik keek net het nieuws en kreeg gewoon kippenvel toen alle mensen in het centrum stil stonden.....

Terrorisme is iets wat nu echt onder onze neuzen wordt gedrukt. Het was al heel duidelijk te zien, 9/11 etc. Alleen nu is ook in europa een aanslag gepleegd. Terorisme is niet uit te roeien, jammer genoeg. Hoezeer men ook kan roepen dat we het aanpakken. Zie de spaanse regering, die zeer veel ETA agenten op pakte, en nu komt er zoiets. Je kan ze wel hard aanpakken, maar ze zullen net zo hard terugslaan. Een terorist heeft alleen meer explosieven nodig en kan dan gewoon in een straat of in een dichtbevolkt stuk gaan staan en zizhzelf opblazen. Dat is het enge, dat 1 man zo'n schade aan kan richten maar dat ze zo moeilijk zijn te pakken

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland