|
|
| GrimReaper |
Syntyipä tylsänä hetkenä innostus kirjotella juttu Liebiin ja L.S.G.:hen liittyen.
Mitäs mieltä olette L.S.G:stä ja/tai Liebin materiaalista ja remikseistä yleensä? Remikseistä useimmat ovat loistavia ja itse olen tykänny kutakuinkin kaikista mihin herra on antanut maagisen kosketuksensa, ihan sieltä 90-luvun alusta kun ekan kerran kuulin Liebin joitain biisejä. Hänen miljoonan aliaksensa joukosta kuitenkin parhaiten minuun iskee vuonna '93 Fragile-biisillä debytoinut L.S.G.
Jotenkin vaan kaikki se L.S.G.:n monipuolisuus kovemman technon puolelta aina pehmeään tranceen ja sieltä vielä ambientin leijaileviin äänimaailmoihin on kokonaisuutena aivan tajuttoman hyvää kuunneltavaa aina ja melkein joka paikassa.
Tässä reilun 10 vuoden aikana on ehtinyt ilmestymään monenmonta sinkkua, EP:tä sekä myös 7 albumia L.S.G. -aliaksen alla, joista viimeisin muutamia viikkoja sitten, "The Best Of L.S.G. - Singles Reworked". Todella loistava albumi jossa CD1 (miksattu) sisältää vanhoja biisejä uudelleenmiksattuna ambienttyyliin ja CD2 (miksaamaton) valittuja vanhoja helmiä maustettuna parilla uudella päivityksellä.
-----Albumit-----
- Rendezvous In Outer Space (CD/2x12", 1995)
- Volume Two (CD, 1996)
- Volume Two - Special Mixes and Remixes (2x12", 1996)
- Collected Works (CD/3x12", 1997)
- The Black Album (CD, 1998)
- Into Deep (CD, 1999)
- Into Deep Remixes (2x12", 1999)
- Into Deep - UK 2CD Edition (2CD, 2000)
- The Hive (CD/2x12", 2002)
- The Best Of L.S.G. - Singles Reworked (2CD/2x12", 2004)
-----Muutamia valittuja Lieb-suosikkejani-----
Humate - Love Stimulation (Oliver Lieb Soft Mix)
L.S.G. - Blueprint v.1
L.S.G. - Concatenation
L.S.G. - Give Me Your Hand (John Johnson Remix)
L.S.G. - Hearts
L.S.G. - Lonely Casseopaya
L.S.G. - Train Of Thought v.1.1
Moby - James Bond Theme (Moby's Re-Version) (L.S.G. Remix)
Push - Universal Nation (Oliver Lieb Remix)
Saints & Sinners - Peace (Oliver Lieb Remix)
Lisää infoa Oliver Liebistä, L.S.G.:stä sekä kaikesta mitä "Olli" on tehnyt vuosien varrella, löytyy TÄÄLTÄ. |
|
|
| Nuutti |
En ole oikein koskaan tykännyt.. :nervous:
Ei vaan, varsinkin julkaisumäärään nähden ihan käsittämättömän laadukasta materiaalia. Ainoastaan joistain alkuvaiheen teknommista biiseistä en niin pidä. Oma suosikkini on ehdottomasti 94 julkaistu Hearts. Heartsin särötetyt leadit toimivat niinniin hyvin mulle. Biisissä on hyvä olla pientä karheutta. Pidän myös siitä miten Lieb rikkoo usein perinteisiä biisirakenteita. Suosikkejani ovat myös Spicelab nimimerkin ja Constellation levyn biisit, joissa on pituus kohdallaan. Spicelabin lähemmäs 20 minuuttiset kappaleet iskivät aikanaan todella hyvin. Eikä sovi unohtaa Paragliders biisejä joista osa on Torsten Stenzelin kanssa tehtyjä. Kertakaikkiaan uskomaton heppu. |
|
|
| GrimReaper |
Spicelabin biisit ei o mitään turhan lyhyitä joo ja ne on silti hyvin toteutettu koska ei niihin kyllästy samalla tavalla kuin moneen reilun 10 minsaa kestäviin nykybiiseihiin. Liebin monet biisit on sellaisia kauniita mutta silti kylmän melankolisia fiilikseltään.
Itse tykkään myös noista LSG:n hieman särjetyistä saundeista monessa biisissä. Muutenkin olen yhtä mieltä siinä että Lieb osaa tehdä massasta rakenteeltaan poikkeavia biisejä hyvin onnistuneesti ja hallitsee monien elementtien käytön paremmin kuin monet muut "isot nimet".
Onhan Olli ehtiny tekemään laatumusaa jo yli 15 vuotta ja toivottavasti se laatu pysyy jatkossakin. Yhteistyötäkin on tehty myös monen Saksanmaalla tutun nimen kanssa. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Finland
|