return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
Loveparade

sipowitz
Tjohej!

Jag är i planerings/förhandslingsfasen med arrangörerna av en av världens största och utan tvekan - världens bästa fest: Loveparade (berlin).

Då det tyvärr dykt upp kostnader på 3000euro för deltagande (kostnad för att täcka säkerhet, arrangemang, samsändning av radio och dylikt) så har min budget troligen spruckit.

Jag är därför intresserad av att höra hur mycket folk här hade varit villiga att betala för följande resa:

Bussresa ner till Berlin, därefter möjlighet att följa med på skandinaviens enda float (stor lastbil med egen dj, feta högtalare och säkerhetsstyrka runt omkring som håller publiken på ett litet avstånd dylikt o.s.v.). Floaten avgår från uppsamlingsplatsen vid lunchtid och "seglar" sedan runt fram till kvällstid.

Då är det stor fest på torget Tiergarten, alla floats sammankopplar sina utrustning och sänder "konserten" från torget. En efter en rular floatsen in på torget. Efter att förra året varit med på en dansk float så måste jag säga att detta var det absolut största som hänt hittils i mitt liv.

Att stå högst upp på vår float med 100000 människor runt sig och ha pvd spelandes mitt emot sig är en obeskrivlig sak.

Eventuellt kan det planeras efterfest på galactica.

Men.... antagningskostnaden spräcker budgeten rätt rejält.. så min fråga är som sagt, vad hade Du kunnat tänka dig att betala för att följa med på årets fest!? För min egen del så tycker jag 1500-2000kr kan vara vettigt. Men hur känslan där ute?
DJ_Laszlo
Får jag spela ett set? :D
St_Andrew
1500kr, och jag e nästan helt säkerhet på :D
ScuL
Jag vet inte.. Streetparades har aldrig lockat mig. Inte ens FFWD paraden i Rotterdam. Har aldrig velat gå till Loveparaden heller. Det verkar vara bara kaotiskt. Jag vet hur det känns när det finns 50.000 i Amsterdam ArenAn .. och det är redan jobbigt med så mycket folk (tycker jag).

Är det redan säkert att paraden überhaupt blir av den här år? :eek:
Står inte än på de stora Holländska partykalendrar nämligen..
SWE_TRANCE
Intressant idé.. :)
1500:- hade det nog varit värt..helt klart!

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden