|
|
| Sorrow |
| quote: | Originally posted by AC.
Kan ni förklara skillnaden för mig på uplifting trance, euphoric trance och melodic trance
Jag vill mena att det är samma skit med olika namn bara |
Om du kallar allt för "skit", så känns det knappast mödan värt att förklara. |
|
|
| Sorrow |
| quote: | Originally posted by JayBee
135 bpm säger inte mycket om man mixer ju :) höjer och sänker hela tiden. |
Jo, det gör det faktiskt. Man går sällan under 135 med trance eller över 135 med prog när man mixar. Det tenderar att låta förjävligt om man pitchar eller ökar MT för mkt.. Låtarna är gjorda för att spelas i ett visst tempo; om man går ifrån det för mkt kommer det låta rätt kasst. |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by AC.
Kan ni förklara skillnaden för mig på uplifting trance, euphoric trance och melodic trance
Jag vill mena att det är samma skit med olika namn bara |
men altså jag har alltid sett upplifting som en typ och melodisk som typ och benämning. altså det kan vara en tunr som är melodisk trance me en house låt kan oxo vara melodisk. så melodisk kan användas i flera sammanhang till skillnad från upplifting. (egentligen kan man ju använda upplifting på samma sätt fast jag har alldrig hört någon göra det)
samma sak gäller ju vocals. det kan ju vara en tune som är en vocals tune. altså den är starkt baserad på vocals men samtidigt kan ju typ psytrance oxo ha vocals.
har dock alldrig hört någon anvnda "euphoric trance" men det låter som mer eller mindre samma sak som upplifting men det kanske är lite sub-genre eller? |
|
|
| AC. |
heh Här var vi visst snudd på löjligt överkänsliga... :rolleyes:
Vad jag menar är att man inte kan dela in dem i olika grenar utan bara som en beskrivning på en låt som tex kalla den glad, vemodig, galen eller på något annat sätt beskriva den utan att placera dem under en speciel gren. Fast det kanske är vad du menar med olika typer. |
|
|
| swe_Trancer |
french house - daftpunk - digital love
acid house - bam bam- where's your child |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|