|
|
| dj_hysterix |
| quote: | Originally posted by Amnezia
Psy:::
lyssnar inte på psytrance men astral projection e väl ett klassiskt ex....typ mahadeva,dancing galaxy osv...
miranda- concorde ?? |
nej, astral projection är inte psytrance..det är goatrance:)
Psy är t.ex. sesto sento och GMS(pionjärerna av psy)
skillnaden är att i goatrance så grundas det på orientaliska melodier, men i psytrance så grundas det på skumma ljud..hmm..lite svårt o förklara..du ska få höra en sample:)
PSYTRANCE
GOATRANCE |
|
|
| Amnezia |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
nej, astral projection är inte psytrance..det är goatrance:)
Psy är t.ex. sesto sento och GMS(pionjärerna av psy)
skillnaden är att i goatrance så grundas det på orientaliska melodier, men i psytrance så grundas det på skumma ljud..hmm..lite svårt o förklara..du ska få höra en sample:)
PSYTRANCE
GOATRANCE |
aha där ser man....:p :p |
|
|
| Sorrow |
Ok..
Började skriva en lista, men insåg ganska fort att det skulle ta fyra år. Började med house. Redan där har vi house, vocal house, industrial house, tech house, Detroit house, progressive house etc. Vidare inom trance har vi progressive trance, uplifting trance, melodic trance, tech trance, euphoric trance etc. Sedan har vi industrial, techno, psytrance, chillout m.m., alla med en massa egna subgenres. En extensiv lista skulle verkligen ta hur lång tid som helst att göra, tid jag själv inte har dessvärre.
Mao, JayBee, så får du helt enkelt göra en grov generalisering och köra på känn. Det mesta under 135 BPM är prog, det mesta över trance. Är det några problem får jag väl påpeka dem tills du lär dig. ;) |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by Sorrow
Ok..
Började skriva en lista, men insåg ganska fort att det skulle ta fyra år. Började med house. Redan där har vi house, vocal house, industrial house, tech house, Detroit house, progressive house etc. Vidare inom trance har vi progressive trance, uplifting trance, melodic trance, tech trance, euphoric trance etc. Sedan har vi industrial, techno, psytrance, chillout m.m., alla med en massa egna subgenres. En extensiv lista skulle verkligen ta hur lång tid som helst att göra, tid jag själv inte har dessvärre.
Mao, JayBee, så får du helt enkelt göra en grov generalisering och köra på känn. Det mesta under 135 BPM är prog, det mesta över trance. Är det några problem får jag väl påpeka dem tills du lär dig. ;) |
mr busy busy! :) men du kan väl skriva en uppsats om i alla fall upplifting och prog då! 135 bpm säger inte mycket om man mixer ju :) höjer och sänker hela tiden.
en ganska bra sida där mojjmojj men efter att ha läst den tycker jag det känns ännu mer som att forme är upplifting :D så altså är det fortfarande något som jag inte hajar.
ioförsig stämmer den in på prog på vissa sätt, "funkiga ljudmattor" <-- hehe den var bra. men stämmer ju typ, men man måste akta sig för astrologi syndromet.
altså att man läser sitt stjärntecken och så står det typ "du är smart och kommer tjäna mer pengar senare i livet" det är ju liksom någon som faller in i vilken som helst. visserligen lite OT men hur fan kan man tro på stjärntecken? mitt X var helt övertygad om att det var vetenskap :) |
|
|
| AC. |
Kan ni förklara skillnaden för mig på uplifting trance, euphoric trance och melodic trance
Jag vill mena att det är samma skit med olika namn bara |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|