|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by reveal
Med för många kryssningar blir det för mycket av det goda. Mellan de två senaste kryssningarna var det bara cirka 3 månader. Folk börjar se kryssningarna som vardagsmat istället för som specialtillfällen. Det gäller att inte översvämma marknaden med kryssningar så att säga.
På denna kryssningen kändes det som att det hela hade avmattats en del. Dessutom började det dyka upp vanligt festfolk, det vill säga folk som inte specifikt gillar trance, utan folk som bara gillar att festa. På sikt kan det leda till att trancefolket skiter i kryssningarna...
Behövs en rejäl paus så att man får ett stort sug efter att åka på ny kryssning.
Nån annan som håller med mig? |
Vi diskuterade ju detta så du vet att jag håller med. Jag är en av de som kommer skita i en kryssning om det dyker upp ytterliggare en för tätt på, kostar pengar, tid och energi. Dessutom så var folket en av de stora anledningarna till att att jag tyckte den förra kryssningen var bättre, Mycket folk som inte är insatt i vad det handlar om. Det är musiken som är det centrala anser jag. Inte sprit, ragg, bråk eller dylikt. Var för mycket folk som inte fattar att det är inte som ett vanligt uteställe att umgås med trance-folk. Vi (jag iaf) har andra prioriteringar än att ragga och visa upp mig... |
|
|
| ScuL |
Först och framst:
Vi är särskilt glad och VÄLDIG tacksam att vi kunde stanna hos dig Stefan! :D
Förresten, det tog ett tag innan jag orkade och pallade med att läsa genom allt här och även sitta bakom en dator :D
Det var väldig trevlig med att träffa nytt folk från TA.
Ni vet vem ni är, jag har postat allt i I.R.L. tråden ;)
Den här kryssning går inte att jämföra med en fest i Holland. Stämningen var absolut helt bra, och helt annorlunda som på våra fester. Som Reveal redan sa, det verkar vara en 'specielltillfälle' för er, och inte vardagsmat som det är i Holland med stora fester.
Markus Schulz var bra men lite långsamt, Armin började oxo lite seg men efter det blev det rejält bra. Jag har dansat en hel del trots att JayBee har kanske inte sett mig dansa hela tiden :)
Det tog mig en stund innan jag upptäckte att MojjMojj och Vizay stod på baksidan av golvet :)
På andra dagen var jag lite trött i benerna men det lyckade Tall Paul verkligen att försätta goda stämningen som det var på kvällen innan med Armin. Rejält grymmt resa, jag har festat mycket, snackat mycket, träffat många personer, sett mycket (Finland såg ut som en pollandskap), och käkat som en galning. (Buffén var verkligen god!) :)
Jag har också tagit rätt många sköna bilder, och jag ska iaf posta en hel del senare. (Kanske några på Liquidsunset, stefan?) :) |
|
|
| Waize |
Vart tog den underbart hårda technon vägen? Visste att jag inte kunde förvänta allt för mycket denna gången, men dock.. House för all del, men föredrar techno! Tänk om Joel Mull hade spelat natten lång... - jag hade varit den lyckligaste!!!
(((Har röjt till Armin 3 gånger i Holland... Det var fantastiska tider, men det var då det..))) Om man inte gillar Armin hade man inte att göra på kryssningen! Kunde hetat A v B Spring Cruise istället!!
haha.. nu ska jag inte såga kryssningen mer! Nu kan jag ta emot era sågningar av mitt inlägg istället!
Men tack till vårt lilla gäng som åkte - ert sällskap gjorde resan värd ALLES! - o Joel Mull!!!!
Tssss
:gsmile: ;
Håller med er ang. folket på båten... 1:a kryssningen drog Stockholms supertrendiga innefolk = ganska kaxig och stel stämning.. 2:a LuciaK fångade det rätta glada folket- både trance, techno & house..
3:e.. Sopa! |
|
|
| reveal |
| Håller med dig, förra kryssningen var mycket hårdare och bättre :D Av de tre jag varit på (de tre senaste) så var detta den sämsta... |
|
|
| WhiteRussian |
Jag hade också en förhållandevis kul kryssning, men är väl egentligen också besviken på själva stämningen, det var lite för mycket bonnfylla helt enkelt. Har hört Armin så många gånger och tyckte att det var hans absolut sämsta set jag någonsin hört. Kanske är det för att man helt enkelt tycker om annan elektronisk musik bättre nu, eller så var det för att Armin som alltid spelar lite prog. fick nåt ryck och lira mer eller mindre hardtrance, what the was that about? :(
Markus Shulz tyckte jag dock var grymt duktigt. Jävligt taskigt att sätta en trance dj som uppvärmning till en prog jock dock. Hade jag varit Markus hade jag fan blivit arg på Mondaybar.
Men visst var det en kul kryssning, kul att träffa en del av er andra TA också, ni håller på att bli så jävla många att jag knappt pallar med att hälsa på alla längre, ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|