|
studenter, LÄS!
|
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Proximus
prova en mindre svår skola, för uppenbarligen har du inte kämpat nog för den skola du sökt till eller så är du tyvärr inte tillräckligt smart. livet är hård, så varför ska man hålla på och nanna med en? |
så att vi får ett skolsystem som det i USA där bara dom rikaste eller dom som är absolut smartast får en bra utbildning? och på det sättet oxå få en ganska "dum" medel svensson. alla ska ha rätt till bra utbildning, det tjänar alla länder på i längden.
sen måste man ju säga att dom som får bäst betyg i skolan oftast inte är dom som lyckas bäst i arbetslivet, altså så skulle dom inte få chansen att komma in på dom utbildningar vi vill, vi skulle altså gå miste om värdefull arbetskraft.
sen ett argumant om att prova en mindre svår skola håller ju inte, eftersom en mindre bra skola oxå skulle kosta pengar och att alla inte skulel ha råd till det om man avfröskaffade csn. |
|
|
| Proximus |
| ja tycker att man ska förfina USAs skolsystem ja och det kommer löna sig i längden. min åsikt |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Proximus
ja tycker att man ska förfina USAs skolsystem ja och det kommer löna sig i längden. min åsikt |
och hur vill du förfina det? |
|
|
| Proximus |
| orka skriva det på nätet då jag pratat med det med mina föräldrar och det tog helt ärligt över 4 timmar för mig att förklara precis allt och alla detaljer, men det är svårt och det kostar i början och självklart så vill inte fetarselna i riksdagen ta åt sig såna saker, för de gillar bara att tjäna 50 lax i månaden och sen sitta och sova i plenissalen.. |
|
|
| AC. |
Öka konkuransen mellan skolorna. De ska konkurera om elever (och de pengar som följer med dem) med bra utbildning!
Fram med fler bra skolor friskola som kommunal!
Man bör även motivera vidare utbildning med tex lägre inkomstskatter! |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|
|