|
|
| Kraith |
1. Ska du ha öppna eller slutna (ljudisolerande) lurar?
2. Ska du ha propplurar, lurar som sitter *på* öronen, eller de största som sitter helt runt öronen? |
|
|
| Amplifire |
| Sony gör bra lurar generellt, men deras dj-varianter är av väldigt taskig kvalitet då de är konstruerade på ett sätt som gör att de alltid går sönder efter en tids användande - det suger. Inget fel på ljudet dock, men de tål som sagt inte jockandet i längden... |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by Amplifire
Sony gör bra lurar generellt, men deras dj-varianter är av väldigt taskig kvalitet då de är konstruerade på ett sätt som gör att de alltid går sönder efter en tids användande - det suger. Inget fel på ljudet dock, men de tål som sagt inte jockandet i längden... |
Korrekt, de går alltid sönder vid en av hörlurs-axlarna förr eller senare och det är fanimiig inga utbytbaradelar det där inte.
En viss tysk (Ciacomix) drabbade mina hörlurar och vips så gick de sönder vid ovan nämnda ställe. I en skivbutik i Seattle hade de 6 stationer att lyssna på skivor och samtliga var utrustade med Sony's 700 variant och föga förvånande så var de alla sönder på samma ställe.
Ljudet är dock bra och de känns mer gedigna (i andra avseenden) än Pioneers motsvarande men lite plastiga variant som är åtskilliga 100-lappar dyrare. |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Dj_Irish
Korrekt, de går alltid sönder vid en av hörlurs-axlarna förr eller senare och det är fanimiig inga utbytbaradelar det där inte.
En viss tysk (Ciacomix) drabbade mina hörlurar och vips så gick de sönder vid ovan nämnda ställe. I en skivbutik i Seattle hade de 6 stationer att lyssna på skivor och samtliga var utrustade med Sony's 700 variant och föga förvånande så var de alla sönder på samma ställe.
Ljudet är dock bra och de känns mer gedigna (i andra avseenden) än Pioneers motsvarande men lite plastiga variant som är åtskilliga 100-lappar dyrare. |
hadde ett par av 500 modellen, gick sönder efter några veckor...sen gjorde jag mitt bästa köp någonsin, ett par sennheiser HD-25...dom tål fanimej allt! precis allt! + att ljudet e brutalt bra i dom :D |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|