return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
Klubi-guide

BetaFactory
Mielestäni on vaikeata saada tietoa maamme klubeista (nyt puhutaan ainoastaan niistä paikoista, joissa tulee soitettua vähän tai enemmän säännöllisesti konemusaa). Esimerkkinä voin mainita, että minä en tiedä juuri mitään Helsingin klubitarjonnasta. No, sen tiedän että on olemassa paikkoja nimeltään Kerma, , Screen ja Unity (?). Sen enempää ei ole tietoa noista paikoista, esim. soitetaan kaikenlaista konemusaa, vai keskitytään joihinkin erityisiin genreihin yms. Jokaisella meistä on varmasti jonkun verran paikallistietämystä, joten anna palaa vain. :)

Itse voin alkaa kertomalla Vaasan tarjonnasta (joka tällä hetkellä on suorastaan p*rs**st*).

PAPIN NENÄ (=PaNe)

PaNe on Vaasan Yliopiston opiskelijakunnan omistuksessa uskallan väittää. Siellä järjestetään yliopiston muita festareitakin, mutta paikka sopii paremmin kuin muut Vaasan yöklubeista "reiveihin". Miksi? Koska pystyy mielestäni luomaan sitä klassista makasiinifiilistä tässä vanhassa leipäfabriikissa. Ja olen huomannut että jos järjestetään esim. tranceilta siellä, niin harva kävijä on sellainen tyyppi, joka ei ole tullut sinne juuri trancen takia. PaNe:ssa järjestetään esim. vuosittain Virtual Factory (trance, hard house jne).

(P.S. Ehkä tunnistatte "PaNe" Vaapaapudotuksen eräästä biisistä...)

FONTANA

Fontana taitaa olla kaupungin tunnetuin yöklubi. Se on isoin syy siihen, miksi paikka ei lainkaan sovi "reiveihin". Vaikka DJ Orkidea + Kalle Miettinen kävivät 27.12.2003 Fontanassa, niin uskallan väittää että 99% kävijöistä eivät tulleet niitten takia tai trancen/housen takia. Tunnelma kärsii huomattavasti sellaisesta. Juuri tuolloin pieni tanssilattia oli Orkidean käytössä, kun isolla tanssilattialla soi Britney Spears. :whip: Arvatkaa missä oli väkeä ja missä ei? ;)

Nyt on tulossa 3 Moowy Groowy klubi-iltaa Fontanassa, Meltdownin järjestämiä kaikki 3. Joten ehkä Vaasassakin alkaa tapahtua lisää tulevaisuudessa. Olen kuullut että Vaasa toimi jopa edelläkävijänä (joidenkin muiden kaupunkien vieressä) kun puhutaan elektrobileiden tulosta Suomeen. Esim. Meltdown järjesti aika paljon (laittomia?) bileitä Vaasassa (esim. Keltsussa) 90-luvulla, ja Orkidea kävi usein paikan päällä vetämässä settejä. VR:n junavaunut olisivat toimineet "klubeina" joskuskin??? Jos tuo kaikki pitää paikkansa, en itse tiedä. Liian nuori on poika, joka silloin vielä oli enemmän metallin puolella. ;)

Tässäpä sitten Vaasan esittely. Jatkakaa ihmeessä!
Dueno
Karzin karkelo kunniaan. Katri Helena soi ja mummot joraa :D :D :D :D
GrimReaper
Oon tosi huono esittelijä joten kai hyvä saitti mieleistensä klubien/klubitapahtumien etsimisille on Accesss.org .
Nuutti
Lahdessa on sellanen ihan ykkösklubi kun Nuutti Klubi! Ai mitä.. lopetettu jo. Hitto.
philly_FIN
Turussa asuvana voisin hieman avata muille kanssa bilettäjille turun tämän hetkistä klubi tarjontaa, mikä
on yllätykseksi nostanut päätään taas pitkästä aikaa ja tästä johtuen on turussa aika hyvää klubi tarjontaa
sitä kaipaaville.

Millenium bileet on tietysti tällä hetkellä ne ykkös kekkerit turussa, eikä syyttä, koko millenium organisaatio
on pikkuhiljaa nousemassa yhdeksi suomen suurimmaksi bileiden järkkääjäksi. Milleniumit jo Feenixissä (r.i.p)
oli tapahtumana erittäin loistava ja musa tajonta kyseisissä bileissä oli monipuolista ja erittäin laadukasta ;)
Nyt uutena areenana Caribian 994 halli ja koko kylpylä toimi erittäin loistavasti, valaistus, tanssilattian koko
(kyseessä siis ureheiluhalli) + se että salin lämpötila oli laskettu +16 asteeseen edes auttoi sitä että lattialla
viihtyi kauemminkin, no en enempää viitsi tapahtumasta kirjoittaa, jokaisen olisi syytä tulla seuraavaksi itse
tarkistamaan paikanpäälle kuinka hyvästä tapahtumasta on kyse.

Kinossa n. 1-2 kuukauden välein järjestettävä Club Fantasy on todellakin jo pelkästään proge puolelle keskittyneet
bileet, sen huomaa jo bilekansasta jotka näissä bileissä käy, mutta meno näissäkin kekkereissä on yleensä loistava,
artistit ei aina mitään suuria hehkutuksia antavia (orkidea on ollut jokaisissa fantsuissa joissa itse olen ollut),
mutta poikkeuksiakin löytyy, kuten edellisissä fantsuissa soittanut Ness joka innostui soittamaan hieman rankempaa
progea ja se toimi paikalla olleeseen yleisöön erittäin hyvin, mukaan lukien allekirjoittaneeseen.

Club Loco, on uusi häppeninki jonka avajaisia vietettiin tuossa pari viikkoa sitten sen nimisessä paikassa kuin
ravintola Grap. Grap on paikkana pieni, sisälle mahtuu jos oikein muistan niin n.250 bilettäjää. Tunnelma ainakin
avajaisissa oli aivan mieletön, nämä bileet ovatkin sitten pelkkää hc:ta, avajaisissa sittamassa oli Proteus, Neon,
Sasha, jne. joten mäiskettä ja mätkettä on luvassa Club locon merkeissä myös joka kuukausi. Sen verran voin sanoa
että tässä paikassa on kuuma, jonoja saattaa syntyä, mutta kuten mainitsin niin edelliset oli avajais bileet joten
parrannustakin on luvassa... Grapissä on myös uutuutena joka sunnuntai järjestettävä ilmainen hc biletys setti,
bileet kestää su iltan muutmana tunnin ja siellä soittamaan pääse hiemaan nimettömämmätkin deejiit ja hyvä tilaisuus
krapulan tai munnsellaisen poistamiseen sunnuntain on tämä tapahtuma. + kaikkea muuta pientä bileen tynkää jota kyseisen
loco organissation tirehtööri järjestelee... Niin sen verran vielä tästä loco tapahtumista että seuraavaan vai
olikos se sitä seuraavaan hc iltamaan on tulossa ulkomaistakin esiintyjää, jos oikein muistan niin se oli mies nimeltään
Dan Baseley, tjsp.

Seuraavaksi ja lyhyeksi voisi kertoa uudesta yökerhosta nimeltä Sokeri (tätä mainostetaan lauseella Suomen makein yökerho
heh heh heh heh haaaaa) mutta joo, tästä paikasta tai siellä järjestettävistä bileistä en viitsi/jaksa mainostaa muutakuin
kerran kuukaudessa järjestettävä hc häppeninkiin Hardnation, kyseisessä tapatumassa käy soittamssa pääasiallisesti
HC Säde sankareita ja muita suomalaisia hc tykkitäjiä, ihan kivat bileet nänmäkin vaikka aina järjestetäänkin keski-
viikkoisin, mutta lipunhinta 3 egee ei paljokaan kukkaroa veroita, joten sisksi täälläkin tulee käytyä...

Sitten olisi vielä ainakin mainistemisen arvoinen paikka kuin Klubi, täällä järjestettävät bileet ovat aina/yleensä
myös tuonne proge, house, chilli, disco, trance tyylisiä, mukaan kyllä mahtuu niin reggaeta kuin hip hoppiakin sekä
hc tamppausta, kävipä proteuskin Klubilla heittämässä 6 tunnin setin joka oli aivan mahtavaa kuunneltavaa, mutta
rankempaa musa tarjontaa tällä klubilla on aika harvoin.

Muista pienistä paikoista voisi vieläå mainita vaikka päiväkodin joka osaa välillä yllättää erittäin positiivisesti,
liput eivät koskaan ole tainneet maksaa 3 euroa enempää oli artisti sitten mikä/kuka tahansa, täälläkin enemmän tuo
musa puoli keskittyy samankaltaiseen kuin edellä mainitulla Klubilla. Suurin positiivin ylläri oli päiväkodissa
kun sinne soittamaan oli saatu Bass Junkie (UK), setti oli mahtava ja liput tapahtumaan kokonaiset 2 euroa ja tapahtumassa
häppäri koko illan eli bisseä hintaan 2,5 euroa niin halvaksi tulee...

No joo, eiköhän siinä nyt tullut hieman avattua turun biletys tarjontaa, mainitsematta jäi vielä joitain tapahtumia/mestoja,
mutta millään en jaksa kaikkea tänne kirjoittaa, joten toivotan kaikki lämpimästi tervetulleeksi turkuun reivaamaan
ja jos on jotain kysyttävää, ihan mitä tahansa turussa bilettämiseen liittyen niin vastaan jos siihen pystyn, itse
käyn aika monissa näissä turun bileissä joten jos jollain tavoin tunnistat niin saa tulla nykimään hihasta, mut ei
liian lujaa ;)

:disbelief philly :disbelief

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Finland