return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 
Progehouse/-trance

diffas
quote:
Originally posted by BetaFactory
Pystyykö joku täällä pitämään ero näiden välillä?

No siis useimmiten ero on aika selvä, mut on tietty aina n määrä
kappaleita joita voi sanoa ihan kummaksi vaan. Progetrancen ja kixun
ero on useimmiten olematon, että siitä miettimään ;)
BetaFactory
No onhan se niin. Joskus on vain se trance-fiilis mukana biisissä ja voidaan sanoa että tuo on puhdasta prog trancea, ja yleensä pidän itse tärkeänä kriteerinä rummujen tyyli. Tämä on nyt ainoastaan henkilökohtainen genre valinta...;)

Hyllyltäni löytyy myös eräs "Progressive House" albumi, vuosimalli ehkä -95, -96. Tuolloin prog housen ääni oli aika toisenlainen, jos vertaa tämän päivän prog houseen, juuri kuten joku jo ehti mainita.

Kixu?
GrimReaper
quote:
Originally posted by BetaFactory Kixu?

Mitä mitä? Eikös joku vielä tiedä mitä kiksu on vai miksi kysymysmerkki? :toothless

Kiksu eli kikkelitrance :rolleyes: on sitä normaalia "saha"-trancea (tyyliin Ferry Corsten, Armin van Buuren ym.) jonka ylikäytettyjä saundeja puskee nykyään joka tuutista kyllästymiseen asti.
BetaFactory
quote:
Originally posted by GrimReaper
Mitä mitä? Eikös joku vielä tiedä mitä kiksu on vai miksi kysymysmerkki? :toothless

Kiksu eli kikkelitrance :rolleyes: on sitä normaalia "saha"-trancea (tyyliin Ferry Corsten, Armin van Buuren ym.) jonka ylikäytettyjä saundeja puskee nykyään joka tuutista kyllästymiseen asti.

Oops. Hrphfm, melkein hävettää. :D No nyt ainakin tiedän. Varmasti käytössä samanlaisissa tilanteissa kuin vastaavasti house-puolella: house...
Nuutti
quote:
Originally posted by BetaFactory
Varmasti käytössä samanlaisissa tilanteissa kuin vastaavasti house-puolella: house...

Mun käsittääkseni sanonta lähti liikkeelle kun joku suomalainen DJ sanoi: Jos soitat pillu housea niin mä soitan kikkeli trancea. Tai jotain sinnepäin.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Finland