return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 
Donor of niet ??

MaGiK54
Het wordt weer eens tijd voor een serieus onderwerp. Gisteren zag ik op NOVA dat het in Nederland tov andere Europese landen er dramatisch voor stondt met donoren van organen.

In 1998 heeft de overheid iedereen aangeschreven met het verzoek om een donoraanmeldingsformulier in te vullen. Alle 18-jarigen krijgen ook zo'n formulier. Ondanks een felle campagne in het verleden, heeft dit niet het gewenste aantal orgaandonoren opgeleverd.

Ik zelf ben al vanaf mijn vijftiende orgaandonor. Dit is een bewuste keuze van mij, want als ik na mijn dood een andermans leven kan redden dan zal dat erg mooi zijn. En tevens als ik zelf een orgaan nodig heb, dan zal ik erg blij zijn als ik niet eerst 4 a 5 jaar op een wachtlijst moet staan. Tevens gaan er jaarlijks 200 mensen dood doordat er geen donoren beschikbaar zijn.

Uit onderzoek kwam volgens NOVA naar voren dat ruim 80% van de Nederlanders voorstander is van orgaandonatie, maar helaas is een relatief klein deel van deze 80% zelf donor. Mijn vraag is hoe kan dit ?

Hoe staan jullie tegenover orgaandonatie, ben jezelf een donor en als je geen donor bent, waarom niet ??
Chicane
Ze hebben van me lichaam af te blijven of ik nou dood of levend bent. Als ik het leven van een heel close familielid kan redden dan wil ik dat overwegen, maar verder geen donor voor mij.

Ik wil niet dat ze in me lichaam lopen te roeren terwijl mn vriendin/vrouw nog aan het rouwen is.. mooi niet dus!
dj_spare
hier hetzelfde... blijf-van-mijn-lijf!
ryo
Ik ben donor, ik heb zoiets van als ik toch dood ben merk ik er toch niks meer van als ze in me gaan snijden. Misschien zoals Chicane zegt dat anderen dat niet prettig vinden in een rouwproces ofzo maar dat vind ik toch niet opwegen tegen het feit dat je er iemands leven mee kan redden.
jp
Heb zo'n ding in mijn portomonnaie. Ze mogen alles hebben als het nog enigszins te gebruiken blijkt. Goedmakertje voor alle ellende die ik op deze aarde veroorzaakt heb... ;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland