return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 
Nederland bestudeert verbod Red Bull

MaGiK54
DEN HAAG - Het ministerie van Volksgezondheid bestudeert het Franse verbod van het populaire energiedrankje Red Bull. Dat heeft een woordvoerder woensdag laten weten. De Fransen kregen onlangs van het Europees Hof van Justitie toestemming om Red Bull te verbieden. Ook in Denemarken en Zweden is de drank verboden.
Het ministerie wil eerst kijken wat de afwegingen van de Fransen waren. Pas daarna wordt bekeken of de Voedsel en Warenautoriteit (VWA) een risicoanalyse moet maken. Het Franse verbod is gebaseerd op de Franse levensmiddelenwetgeving, waarin de toegestane hoeveelheid cafeïne anders is dan in Nederland.
(bron www.telegraaf.nl)

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, beter gaat dit niet gebeuren. Als Red Bull-addict ga ik flippe als ze dit drankje gaan verbieden.
Blik
Dan koop je toch Bullit of een van die andere wannabe Red-Bull drankjes die hetzelfde smaken
SnuggLe
quote:
Originally posted by Blik
Dan koop je toch Bullit of een van die andere wannabe Red-Bull drankjes die hetzelfde smaken

DUH!!!!
Wat denk je, dat ze Red Bull verbieden omdat het Red Bull heet? Omdat het in zo'n geil BLIKje zit, Blik??
Omdat er cafeine / taurine etc in zit....dat is de reden ofcourse. Dus al die andere meuk wordt daarmee ook verboden. Red Bull is alleen de naam die ze eraan geven. Ze meoten het gewoon 'cafeine houdende dranken'noemen.

Tenminste...dat denk ik :D
basd
Lijkt me ook dat ze alle typen drankjes bedoelen die dat gehalte aan cafeine bevatten..

Zou mooi kut zijn, al geloof ik eerlijk gezegd niet dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, zeker niet op korte termijn..
dj_spare
ik hoop dat het niet waar is... lijkt wel een nachtmerrie... en als ik geen red bull meer drink moet ik nog meer aan de senseo... OMG

/me slaat snel een pallet in :toothless

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland