return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 
Nederland bestudeert verbod Red Bull

Blik
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Ik weet niet wat er met jou smaakpapillen aan de hand is, maar die andere merken smaken echt wel anders, en naar mijn mening ook stukken slechter.
Dat verbod in Frankrijk en Denemarken was, volgens de krant hier, gebaseerd op de dood van 3 zweden die heel veel red bull + wodka op hadden. Volgens een zogenaamde Nederlandse deskundige viel het allemaal wel mee met red bull en zijn de schadelijke effecten nog lang niet aangetoond.

er is niks met mijn smaakpapillen aan de hand, ik heb nog nooit Bullit, Golden Power of één van die andere wannabe drankjes op

ik heb alleen gehoord dat die hetzelfde smaken
BaRTeZ
Met mijn smaakpupillen is niks mis volgens mij, ik proef een verschil tussen Bullit en Red Bull.

Golden Power (Aldi) en het energiedrankje van de Kruidvat smaken bijna/precies hetzelfde, ik proef iig geen verschil.

Volgens mij kwamen Golden Power (Aldi) en Red Bull eerst ook nog uit dezelfde fabriek, weet niet zeker of dat nu nog steeds zo is. (Heb geen blikje Red Bull bijdehand, die GP komt iig van DIS BV uit Sittard :))

[edit]
:toothless lees net dat Bullit en Golden Power allebei van DIS BV komen:
Golden Power energy drink (Dis BV/ Aldi)
Bullit Power energy drink (Dis BV/ Edah C1000)

weet iemand wat over de prijzen van die 2 blikjes :)
jp
Golden Power en Bullit kosten overal 35 cent, behalve bij C1000 (37 cent)

Trouwens, er is nu ook Bullit zonder suiker

Dirk van de Broek/Digros hebben nu een nep-Bull voor 29 cent, maar die is niet te zuipen

De Thaise Redbull kost 1,70 Euro :D
BaRTeZ
leuk om te lezen:

quote:
IS RED BULL GEEN TRENDPRODUCT? Nee, in Oostenrijk waar het produkt vandaan komt, is het al ruim 13 jaar met veel succes op de markt. Ook daar groeit het dit jaar weer fors. Het oorspronkelijke product komt uit Japan waar het al 33 jaar succesvol is.:eyes: Hoewel bij een aantal trendy doelgroepen en verkooppunten zeer populair, kun je dan dus niet spreken van een product met een korte levenscyclus.Als je marktleider bent in het Sport & Energy Drink segment in o.a. Duitsland en Oostenrijk kan je niet meer spreken van een “trendproduct”.

IS RED BULL IN NEDERLAND HETZELFDE PRODUCT ALS IN OOSTENRIJK OF DUISTLAND?
Ja. Er is maar één origineel product Red Bull Energy Drink. Geruchten over andere varianten zijn ontstaan door aanpassingen van labels, kleur- en smaakstoffen als gevolg van locale wetgeving.

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN RED BULL EN ANDERE ENERGY DRINKS?
Red Bull is het origineel. Red Bull is het enige merk dat z’n claims ook daadwerkelijk kan staven met wetenschappelijk onderzoek. Immers, het gaat bij dit product om de werking. Elke Energy Drink die afbreuk doet aan de kwaliteit of hoeveelheid werkzame stoffen zal daardoor bewust de werking te niet doen.

Kopieën en “Me Too-products” zijn er altijd al geweest. De meeste van deze drankjes laten het bij cafeïne of Guarana (overigens ook een vorm van cafeïne). Red Bull is voorlopig het enige merk met een strategie die er op gericht is een structureel merk op te bouwen en bereid is hiervoor te investeren. De ondersteuning via media campagnes, sponsoring en sampling is zonder twijfel substantieel te noemen.

BRON: http://www.redbull.nl/ (FAQ) :)

"Geruchten over andere varianten zijn ontstaan door aanpassingen van labels"
Als ik dit zo lees, "verdenk" ik die Red Bull BV ervan dat iig één van die wannabe-red bull's van hun zelf is. Zou geen domme zet zijn, om precies hetzelfde drankje uit een andere fabriek, onder een andere naam in de schappen te leggen. Heb je twee afzetmarkten, voor de mensen die het wel willen drinken maar er niet veel geld voor neer willen tellen en voor de mensen die puur naar het merk kijken, en graag 'echte' red bull drinken :)
joesterizor
quote:
Originally posted by jp
Golden Power en Bullit kosten overal 35 cent, behalve bij C1000 (37 cent)

Trouwens, er is nu ook Bullit zonder suiker

Dirk van de Broek/Digros hebben nu een nep-Bull voor 29 cent, maar die is niet te zuipen

De Thaise Redbull kost 1,70 Euro :D

en je weet toevallig geen adresje... :gsmile:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland