return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 
Persoonlijke verandering in muziekkeuze

tango
He mensen,

Ik zit de laatste tijd een beetje met verbazing het forum hier te lezen. Trance Addict heet niet voor niks zo dus ik denk dat we allemaal op het tijdstip van aanmelden op dit forum een voorliefde voor trance hadden. (uitzonderingen daargelaten) Als ik nu zo de posts lees hier valt het me echt op dat er nog maar weinig mensen alleen met trance bezig zijn.
Een aantal voorbeelden:
- Snuggle is helemaal into tech-house
- Uber trancer Parthardy! die aangeeft in een post dat nog maar weinig trance nummers hem kunnen boeien
- Tijs08 die wegloopt met breaks/prog producer luke chable
- Fanatiek Tiesto aanhangers Bouma-Bros die een mixje posten met alleen maar prog
- Enz

Voor mij was deze verandering ook al een hele tijd geleden gaande. Ik luister zelden nog naar trance. Mijn voormalige held tiesto kan me nog nauwelijks boeien en ik heb (op tic na) al een heeellee tijd geen set meer van hem gedownt. Ik ben van mening dat hoe langer je naar electronische muziek luisterd je meer 'volwassen' wordt qua muziekkeuze. Dat je dus niet meer snel tevreden bent met simpele trance tunes waar je vroeger zo lang naar hebt geluisterd.

Nu is dus eigenlijk mijn vraag, wie op het forum is nog echt helemaal into trance en trekt de andere stijlen (bijv prog, techno) slecht? Of heb je bij jezelf ook een verandering opgemerkt gaandeweg de tijd.

Brand maar los!

grtz,
TNG
Fkwebeman
Ja, nu je het zegt..

Ik luister nog wel veel naar de sets van Tiesto, maar heb de laatste tijd toch vaker een Sander Kleinenberg, de cd van James Holden of sets van Don Diablo/Marco V op staan.
Ik kan zeker genieten van een Carl Cox en andere 'lichtere' technosets. Of ik helemaal omdraai weet ik niet, ik vind Armin/Ferry/Tiesto nog steeds geweldig, maar ik ben niet meer zo dat ik alleen maar daar naar luister, ik probeer ook andere dingen uit. en dan bevalt met de name de progressive mij.
Ik geloof ook dat dat met name onder invloed van hetgeen dat hier geschreven wordt is, zo heb ik de cd van Holden pas ontdekt nadat er een thread over geopend werd.
Jesse
Ik ben ook al jaren liefhebber van de black-hole sound maar de laatste tijd is het meer wat stevigere werk wat mij aantrekt. Ik vind techno à la Mauro Picotto steeds leuker worden (ook al enkele platen aangeschaft) en tech-trance zoals de Geert Huinink remix van 2nd Skin zet ik nu eerder op dan bijvoorbeeld een nieuwe Armin van Buuren.

Maar releases als Lady Blue van Airwave, die toch echt weer dat mooie van de Trance van een aantal jaar geleden terugbrengt, spreken me nog steeds enorm aan.

Maar de simpele deuntjes gevolgd door simpele strings etc die kunnen me niet meer zoveel interesseren. Ik luister dan ook amper naar ASOT.
TranceZoner
Ja................

De laatste tijd vind ik progressive ook zwaar heerlijk, maar toch ik ben altijd nog de hele dag met Trance bezig. Ik maak 't zelf, loop de hele dag melodien te fluiten, denk elke dag wel weer aan n paar vette sets, zoals PvD live @ Cream Amnesia Ibiza etc. etc.
Vooral choons zoals Super8 - Alba en Electrovoya - Whisper zorgen ervoor dat ik geinteresseerd blijf. Zonder trance zou mijn leven heel anders zijn.... Ik blijf er nog wel even bij!

Ik denk btw ook dat je als je nou bijvoorbeeld wat langer een andere stijl gaat luisteren, dat je dan na verloop van tijd, weer terugkomt bij Trance, en zo gaat dat voort.. De zucht naar vernieuwing zit namelijk verankerd in de genen van de mens. Daar doet niemand wat aan, ik ben benieuwd hoe het met de rest is......

Cheers
DJ Gerrit
vind trance nog steeds et vetste

alleen ik vind apres ski ook vet leuk:) maar et blijft toch trance, voor mn persoonlijke smaak

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland